Штучний інтелект у сучасному кіновиробництві: можливості та ризики
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305203Ключові слова:
сучасне кіновиробництво, штучний інтелект, сторітелінг, алгоритми машинного навчання, світ візуальних ефектів, художнє бачення, ризики та етичні дилеми, людиноцентризмАнотація
У статті з’ясовано можливості та ризики застосування штучного інтелекту в кіновиробництві як приклад цифрової трансформації галузі у першій чверті ХХІ ст. Доводиться, що застосування технології та алгоритмів штучного інтелекту на всіх етапах кіновиробництва (препродакшн, виробництво на знімальному майданчику та постпродакшн) швидкими темпами змінює не лише кіноіндустрію, а й саму філософію кіно, зумовлюючи чимало ризиків і етичних дилем, які актуалізують людиноцентричний підхід у роботі зі штучним інтелектом над створенням фільму
Посилання
Vorobei, O. (14, 2023). Aktory Hollivudu vlashtuvaly masshtabnyi straik: usi premiery ta premii pid zahrozoiu zryvu [Hollywood actors staged a largescale strike: all premieres and awards are under threat of disruption]. UNIAN lite. URL: https://www.unian.ua/lite/kino/aktery-gollivuda-ustroili-masshtabnuyuzabastovku-vse-premery-i-premii-pod-ugrozoysryva-12328161.html [in Ukrainian]
Dormehl, L. (19, 2017). Zach Braff reprises his ‘Scrubs’ character to read a script written by an A.I. DigitalTrends. URL: https://www.digitaltrends.com/cool-tech/zach-braff-ai-script/ [in English]
Dormehl, L. (20, 2020). A.I. creativity is improving fast. This hilarious GPT3-generated film is proof. DigitalTrends. URL: https://www.digitaltrends.com/movies/solicitors-gpt3-future-of-filmmaking/ [in English]
Ghosh, A. (2023). Artificial Intelligence as an Innovation in the Film Industry. Research Inspiration, 3(3), 12–16. [in English]
Graham, B. (17, 2022). How AI is Revolutionising the Film Industry – and What it Means for the Future. Raindance. URL: https://raindance.org/how-ai-isrevolutionising-the-film-industry-and-what-it-meansfor-the-future/ [in English]
Li, Y. (2021). Film and TV animation production based on artificial intelligence AlphaGd. Mobile Information. URL: https://www.hindawi.com/journals/misy/2021/1104248/Systems [in English]
Li, Y. (2022). Research on the Application of Artificial Intelligence in the Film Industry. SHS Web of Conferences 144. URL: https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2022/14/shsconf_stehf2022_03002.pdf [in English]
Manovich, L. (2010). The Language of New Media. Cambridge, MA: MIT Press. [in English].
Newitz, A. (9, 2016). «Movie written by algorithm turns out to be hilarious and intense». Ars Technica. URL: https://arstechnica.com/the-multiverse/2016/06/an-ai-wrotethis-movie-and-its-strangely-moving/ [in English]
Olah, C. (2015). Understanding LSTM Networks [Blog]. URL: http://colah.github.io/posts/2015-08-Understanding- LSTMs/ [in English]
Parikh, P. Ch. (2019). AI Film Aesthetics: A Construction of a New Media Identity for AI Films. Chapman University, MA Thesis. Chapman University Digital Commons. [in English]
Sookhom, A., Klinthai P., A-masiri P., Kerdvibulvech Ch. (2023). A New Study of AI Artists for Changing the Movie Industries. Digital Society, 2. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s44206-023-00065-z [in English]
Winslow, G. (31, 2023). Metaphysic Partners with CAA to Expand Use of AI in Film, TV. TV Tech. URL: https://www.tvtechnology.com/news/metaphysic-partnerswith-caa-to-expand-use-of-generative-ai-in-film-tv [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.