Специфічні особливості тексту в нових медіа
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305204Ключові слова:
нові медіа, метод дійового аналізу, екранний текст, аудіовізуальне мистецтво, традиційні медіа, онлайн театр, позиція учасникаАнотація
В статті зроблено аналіз специфічних характеристик аудіовізуального тексту нових медіа та виявлено тенденції в їх розвитку. Простежено функціонування аудіовізуального твору в суспільних комунікаціях й розкрито особливості та відмінності від текстів у класичних видах мистецтв.
Дослідження проведено методом дійового аналізу, де авторка презентує результати порівняльного аналізу структури тексту, менеджменту, способу спілкування із глядачем, виробництва текстів у нових медіа та тенденцій їх розвитку. У статті надано ключовий критерій, який, на думку авторки, відрізняє нові медіа від старих – це «зворотний зв’язок». Так авторка вирішує дискусійне питання та обґрунтовує свою позицію віднесення телебачення до старих медіа. Деякі спостереження висловлені нею вперше, а інші розвинуті та уточнені. Авторка структурує виявлені відмінності та викладає їх у 14 пунктах, кожний з яких презентує одну специфічну особливість тексту нових медіа.
Посилання
Yaspers, Karl (1996). Komunikatsiya [Communication] // Sitnichenko L. Pershodzherela komunikativnoi filosofii. K.: Libid. S. 132-148. [in Ukrainian]
Gabermas, Yurgen. (1996). Komunikativna diya i diskurs – dvi formi povsyakdennoi komunikatsii [Communicative action and discourse are two forms everyday communication] // Sitnichenko L. Pershodzherela komunikativnoi filosofii. K.: Libid. S. 84-90. [in Ukrainian]
Luman, N. (2011). Ponyattya tsili i sistemna ratsionalnist: schodo funktsii tsiley u sotsialnih sistemah [The concept of goal and systemic rationality: regarding functions of goals in social systems] / Per. z nim. M. Boychenko, V. Kebuladze]. K.: Duh i litera. 336 s. [in Ukrainian]
Apel K.-O. (1996). Apriori spilnoti komunikatsiy [A priori communication community]; per. z nim. V. Kuplina. Suchasna zarubizhna filosofiya. Techii i napryami. Hrestomatiya. K.: Vakler. S. 359-421. [in Ukrainian]
British Academy. Pandemic Preparedness in the Live Performing Arts: Lessons to Learn from COVID-19. URL: https://www.thebritishacademy.ac.uk/projects/pandemic- preparedness-in-the- live-performing-artslessons-to-learn-from-covid-19/
Culture, communication, and dependency: the tradition of H. A. Innis (1981) / William, H. Melody a.o., eds. Norwood: Ablex Pub. Corp.
Mak-Lyuen, Marshall (2001). Galaktika Gutenberga: stanovlennya lyudini drukovanoyi knigi [Gutenberg’s galaxy: formation the person of the printed book]; per. z angl. V. I. Postnikova, S. V. Efremova. Kyiv : NikaTsentr. 464 s. [in Ukrainian]
Mak-Lyuen, Marshall (2015). Galaktika Gutenberga: stanovlennya lyudini drukovanoyi knigi ; per. z angl. A. A. Halushki @ V. I. Postnykova. Kyiv : NikaTsentr. 388 s. [in Ukrainian]
Kisin, V. B. (1998). Rezhisura yak mistetstvo ta profesіya. Navchalne vidannya [Directing as art and profession]. Kyiv: Naukovo-osvitniy tsentr «AELS-tehnologiya». 104 s. [in Ukrainian]
Gorpenko, V. (2000). Arhitektonika filmu. Rezhiserski zasobi i sposobi formuvannya strukturi ekrannogo vidovischa [Architecture of the film. Director’s tools andways of forming the structure of the screen spectacle]. V 5 tomah: monogr. T. 5. : Arhitektonika filmu yak sistemne (strukturne) utvorennya. K.: DITM. 250 s. [in Ukrainian]
Sekretariat Ministerstva Fіnansiv Kanadi. Komunikatsiyna politika Uryadu Kanadi 29 listopada 2004 r.[Secretariat of the Canadian Ministry of Finance]. Communication policy Government of Canada, November 29. URL:https://uu.edu.ua/upload/Osvita/Navch_metod_d_t/Navch_metod_materiali/Zhurnalistika/Comunikaciyna_politika_Kanadi.pdf
Manovich, Lev (2001). The Language of New Media. The MIT Press Cambridge, Massachusetts London, England. Ukrteleradiopresinstitut. Retrieved from: https://utrpi.org.ua/ [in Ukrainian]
Valéry, Paul (1960). La conquête de l’ubiquité. Pièces sur l’art. Рp. 103-104.
Barthes, Roland (1977). The death of the author. Fontana. London. Рp.142-148. Retrieved from: https://sites.tufts.edu/english292b/files/2012/01/Barthes-TheDeath-of-the-Author.pdf
Eco, Umberto (1979). The role of the reader. Indiana University Press. Bloomington. 273 p. Retrieved from: https://monoskop.org/images/1/1b/Eco_Umberto_The_Role_of_the_Reader_1979.pdf
Tokareva K. S. (2020). Sotsialno-pravova priroda mediatsiyi yak alternativnogo sposobu virishennya sporiv [Socio-legal nature of mediation as alternative method of dispute resolution]. Visnik Zaporizkogo natsionalnogo universitetu. Yuridichni nauki, № 4. T. 1. S. 16-22. [in Ukrainian]
Dawkins, Richard (2006). The Selfish Gene. Oxford University Press, USA; 3rd edition, April 24, p. 192. ISBN 0-19-929114-4).
Dniprenko, N. K. (2008). Komunikatsiya: demokratichni standarti v roboti organiv derzhavnoyi vladi: navch. posib. dlya sluhachiv sistemi pidgotovki, perepidgotovki ta pidvischennya kvalifikatsii kadriv, studentiv vischih navchalnih zakladiv [Communication: democratic standards at work state authorities] / ker. avt. kolektivu. Kyiv: TOV «Vistka». 160 s. [in Ukrainian]
Dniprenko, N. (2005). Zmina paradigmi v derzhavnomu upravlinni informatsiynoyu sferoyu: komunikativniy aspect [Paradigm change in public administration information sphere: communicative aspect]. DRIDU NADU pri Prezidentovi Ukrayini. S.168. [in Ukrainian]
Ranciere, Jacques The emancipated spectator. Retrieved from: https://chtodelat.org/b8-newspapers/12-40/jacques-ranciere-the-emancipated- spectator/
Performans «Generator» u galereyi PinchukArtCentre [Performance «Generator» in PinchukArtCentre gallery]. Kyiv. Retrieved from: https://www.bbc.com/ukrainian/news-40298179&sourceid=chrome&ie=UTF- 8#fpstate=ive&vld=cid:70de2711,vid:ZKMoLq4galM,st:0 [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.