Специфіка каскадерського мистецтва в фільмах жанру горрор
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305205Ключові слова:
каскадерське мистецтво, фільми, жанр горрор, надприродний горрор, трюкові сцени, лайфкасти, візуальна сигнатураАнотація
У статті досліджено особливості постановки трюкових сцен у фільмах жанру горрор у контексті специфіки сучасного каскадерського мистецтва. Акцентовано на тому, що в різних піджанрах горрору трюкове виконавське мистецтво, як важлива складова лексики кіномистецтва загалом і цього жанру зокрема, має свою специфіку, зумовлену необхідністю посилення тієї чи іншої фобії глядача. На основі аналізу трюкових сцен фільму «Пункт призначення» (2000 р.) виявлено особливості каскадерського мистецтва піджанру надприродний горрор, проаналізовано візуальну сигнатуру та прийоми кіномистецтва, що посилюють їх естетику. Виявлено, що згідно з провідними сучасними тенденціями кіномистецтва, трюкові сцени фільму горрор тяжіють до театралізації на драматургічному та візуальному рівні, що досягається особливостями акторського виконання, структурою трюкової сцени та наповнення аудіовізуального ряду відповідними семантичними елементами.
Посилання
Bozhko, O. (2017). Identyfikatsiia khudozhnikh kontseptiv atmosfery saspens yak skladnykiv kontseptualnoi systemy khudozhnikh tvoriv zhanru khorror [Identification of artistic concepts of the atmosphere of suspense as components of the conceptual system of artistic works of the horror genre]. O.: Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia : Filolohiia. Vyp. 28. S. 90-93. [in Ukrainian]
Chmil, H., Voiteshchuk, M. (2019). Do pytannia khorror yak zhanru suchasnoho ekrannoho prostoru [To the issue of horror as a genre of modern screen space]. К.: Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kulturу i mystetstv. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo. № 2 (2). S. 165-172. [in Ukrainian]
Shvets, A., Dobroier, N. (2019). Reprezentatsiia dytiachykh obraziv u filmakh zhanru khoror u konteksti dekonstruktsii vidnosyn dorosloi i dytiachoi kultur [Representation of children’s images in films of the horror genre in the context of deconstruction of relations between adult and children’s cultures]. K.: Hileia: naukovyi visnyk. Vyp. 145(2). S. 58-62. [in Ukrainian]
Altman, R. (1984). A Semantic/Syntactic Approach to Film Genre. From Cinema Journal. Vol. 23. N 3. pp. 6-18. [in English]
Carroll, N. (1990). The Philosophy of Horror, or Paradoxes of the Heart. NY: Routledge. [in English]
Full Cast & Crew: Finаl Destination (2000). Stunts. Retrieved from: https://m.imdb.com/title/tt0195714/fullcredits/stunts [in English]
Kawin, B. F. (2012). Horror and the Horror Film. Anthem Press, 2012. 268 р. [in English]
Lu, Y. (2023). Analysis on Horror Genre Films – Taking Us as an Example. The International Conference on Interdisciplinary Humanities and Communication Studies. 2023. Рр. 451-458. [in English]
Makaro, J. (2023). Stunts Сanadа. Retrieved from: https://stuntscanada.com/jj-makaro/ [in English]
Mouat, С. (2010). Genre identification: The horror film genre. Retrieved from: https://www.academia.edu/43010435/The_horror_film_genre [in English]
Rhodes, G. D. (2018). Horror Film: How the Term Came to Be. Monstrum. N.1. Рр. 90-115. [in English]
Wetmore, K. J. (2012). Post-9/11 Horror in American Cinema. New-York ; London : Continuum. 238 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.