Специфіка каскадерського мистецтва в фільмах жанру горрор

Автор(и)

  • Назар Майборода Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0001-6962-7424

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305205

Ключові слова:

каскадерське мистецтво, фільми, жанр горрор, надприродний горрор, трюкові сцени, лайфкасти, візуальна сигнатура

Анотація

У статті досліджено особливості постановки трюкових сцен у фільмах жанру горрор у контексті специфіки сучасного каскадерського мистецтва. Акцентовано на тому, що в різних піджанрах горрору трюкове виконавське мистецтво, як важлива складова лексики кіномистецтва загалом і цього жанру зокрема, має свою специфіку, зумовлену необхідністю посилення тієї чи іншої фобії глядача. На основі аналізу трюкових сцен фільму «Пункт призначення» (2000 р.) виявлено особливості каскадерського мистецтва піджанру надприродний горрор, проаналізовано візуальну сигнатуру та прийоми кіномистецтва, що посилюють їх естетику. Виявлено, що згідно з провідними сучасними тенденціями кіномистецтва, трюкові сцени фільму горрор тяжіють до театралізації на драматургічному та візуальному рівні, що досягається особливостями акторського виконання, структурою трюкової сцени та наповнення аудіовізуального ряду відповідними семантичними елементами.

Посилання

Bozhko, O. (2017). Identyfikatsiia khudozhnikh kontseptiv atmosfery saspens yak skladnykiv kontseptualnoi systemy khudozhnikh tvoriv zhanru khorror [Identification of artistic concepts of the atmosphere of suspense as components of the conceptual system of artistic works of the horror genre]. O.: Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia : Filolohiia. Vyp. 28. S. 90-93. [in Ukrainian]

Chmil, H., Voiteshchuk, M. (2019). Do pytannia khorror yak zhanru suchasnoho ekrannoho prostoru [To the issue of horror as a genre of modern screen space]. К.: Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kulturу i mystetstv. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo. № 2 (2). S. 165-172. [in Ukrainian]

Shvets, A., Dobroier, N. (2019). Reprezentatsiia dytiachykh obraziv u filmakh zhanru khoror u konteksti dekonstruktsii vidnosyn dorosloi i dytiachoi kultur [Representation of children’s images in films of the horror genre in the context of deconstruction of relations between adult and children’s cultures]. K.: Hileia: naukovyi visnyk. Vyp. 145(2). S. 58-62. [in Ukrainian]

Altman, R. (1984). A Semantic/Syntactic Approach to Film Genre. From Cinema Journal. Vol. 23. N 3. pp. 6-18. [in English]

Carroll, N. (1990). The Philosophy of Horror, or Paradoxes of the Heart. NY: Routledge. [in English]

Full Cast & Crew: Finаl Destination (2000). Stunts. Retrieved from: https://m.imdb.com/title/tt0195714/fullcredits/stunts [in English]

Kawin, B. F. (2012). Horror and the Horror Film. Anthem Press, 2012. 268 р. [in English]

Lu, Y. (2023). Analysis on Horror Genre Films – Taking Us as an Example. The International Conference on Interdisciplinary Humanities and Communication Studies. 2023. Рр. 451-458. [in English]

Makaro, J. (2023). Stunts Сanadа. Retrieved from: https://stuntscanada.com/jj-makaro/ [in English]

Mouat, С. (2010). Genre identification: The horror film genre. Retrieved from: https://www.academia.edu/43010435/The_horror_film_genre [in English]

Rhodes, G. D. (2018). Horror Film: How the Term Came to Be. Monstrum. N.1. Рр. 90-115. [in English]

Wetmore, K. J. (2012). Post-9/11 Horror in American Cinema. New-York ; London : Continuum. 238 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-28

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА