Екранний герой як камертон культурної орієнтації сучасного суспільства

Автор(и)

  • Олександра Пономаренко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0009-0004-0673-108X

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305209

Ключові слова:

екранний герой, ідентичність, культурна орієнтація, конфлікт, автор, актуальність, сучасність, час

Анотація

Здатність задовольняти актуальні запити глядацької аудиторії є основним чинником, що визначає вектор розвитку екранного видовища. Актуальність тем, які є тригерними для визначеної глядацької аудиторії в контексті часу, призводить до певної селекції екранних героїв. Дослідження аспектів поведінкового прояву, що дають змогу реалізувати механізм упізнаваності як прояв визначення власної ідентичності, здобуло іншого рівня актуальності в сьогоденні України. У дослідженні пропонується зосередитися на ефекті творчої синергії, що утворюється внаслідок тотожності культурних орієнтацій автора літературного джерела, режисера екранного твору та виконавців. Використовуючи метод порівняльного аналізу поведінкових проявів екранних героїв (вербальних і невербальних) авторка окреслює характерні ознаки тригерних тем, що є безперечним збудником емоційного відгуку, притаманного власне представникам української ментальної ідентичності.

Посилання

Alforov, M. A. (2023). «Heroichnyi» kinematohraf u mystetstvoznavchomu dyskursi: kontseptosfera [«Heroic» Cinema in the Art History Discourse: The Conceptual Sphere] Kultura Ukrainy : zb. nauk. pr. / M-vo kultury ta inform. polityky Ukrainy, Kharkiv. derzh. akad. kultury ; za zah. red. V. Sheika. Kharkiv : KhDAK, 2023. Vyp. 82. S. 53-59. [in Ukrainian]

Burd`e, P. (1987). Nachala [Starting point]. Choses dites. Paris : Minuit. 288 s.

Danyliak, R. (2012). Poniattia relevantnosti ta problema vybirkovosti svidomosti [The concept of relevance and the problem of selectivity of consciousness]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu. Filosofiia. Vyp. 602-603. St.12-16. [in Ukrainian]

Koliada, I. (2022). Samoidentyfikatsiia liudyny v umovakh tekhno- informatsiinoi realnosti [Human self-identification in the context of technological and information reality]. Visnyk Dniprovskoi akad. neperervnoi osvity. Vyp 1, st 23-27. [in Ukrainian]

Pohrebniak, H. (2020). Obraz avtora v kinomystetstvi yak vidobrazhennia kartyny chast. 2 [The Image of the Author in Cinema as a Reflection of the Svit Picture, Vita Part 2] Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. № 12020???? [in Ukrainian]

Posokhova, Y. S. (2015). Problema identychnosti ta vyznachennia psykholohichnykh osnov yii vyvchennia [The problem of the identity and determining psychological bases of its study]. Pravo i Bezpeka. Vyp 2. St.217-221. [in Ukrainian]

Stoliarenko, O. B. (2012). Psykholohiia osobystosti. Navch. posib. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. 280 s. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-28

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА