Режисерські способи характеризації акторського ансамблю у фільмах Пола Томаса Андерсона
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305215Ключові слова:
режисура П. Т. Андерсона, акторський ансамбль, режисерські інструменти, стилістика акторської гри, робота режисера з актором, характеризація персонажа, розкриття характеруАнотація
У статті розглянуто особливості режисерського розкриття характерів у фільмах Пола Томаса Андерсона. Також проаналізовано авторські способи роботи з акторським ансамблем. Предметом дослідження є методи режисерської характеризації героїв та принципи розбудови системи персонажів через відповідний підбір акторів до фільмів. Виокремлено основні типи інструментів, якими режисер доносить характер персонажа, насамперед, за допомогою рішення погляду камери, деталей зовнішності та існування героя, стилістики гри актора. Методологія дослідження. У процесі дослідження були використані такі наукові методи: метод системного аналізу (для вивчення та аналізу фільмів, теоретичних робіт і кінознавчих статей), метод порівняння (щоб вивести стилістичні особливості кожного фільму режисера), метод класифікації (для систематизації отриманих результатів), генералізації (для написання висновків). Результати та висновки. В результаті аналізу фільмів Пола Томаса Андерсона виявлено, що його режисерський стиль має характерні особливості створення характерів і роботи з акторським ансамблем. В основі ансамблю П. Т. Андерсон завжди ставить дует або групу рівнозначних героїв. Розповідь у його фільмах концентрується саме на характерах та їх взаємодії, а не на подіях. Режисерські методи П. Т. Андерсона типологізовано за трьома групами. Першою групою є методи візуальної характеризації, до якої входять рішення погляду камери. Друга група – це деталізація характеристик персонажів, що виражається в деталях існування героїв. Третьою групою є акторсько-стилістична характеризація, тобто особливості поєднання стилістики гри акторів. Таким чином, доведено, що режисерський стиль Пола Томаса Андерсона еволюціонував від перших багатофігурних фільмів до більш камерних, зосереджених на дуеті акторів-персонажів, детальному дослідженні їх характерів та взаємодії, що висвітлює природу людей.
Посилання
Aronson, L. (2010). 21st Century Screenplay: A comprehensive guide to writing tomorrow’s films. Allen & Unwin. [in English]
Bradshaw, P., Clarke, C., Pulver A. & Shoard, C. (2019). The 100 best films of the 21st century. The Guardian. URL: https://www.theguardian.com/film/2019/sep/13/100-best-films-movies-of-the-21st-century [in English]
Brooks, X. (3 Feb 2014) Philip Seymour Hoffman was the one great guarantee of modern American cinema. The Guardian. URL: https://www.theguardian.com/film/2014/feb/03/philip-seymour-hoffman-greatmodern-american-cinema [in English]
De Semlyen, P., Rothkopf, J. (2024) The best movies of the 21st century so far. TimeOut. URL: https://www.timeout.com/film/the-100-best-movies-of-the-21stcentury-so-far [in English]
Goss, B. (2002). «Things Like This Don’t Just Happen»: Ideology and Paul Thomas Anderson’s Hard Eight, Boogie Nights, and Magnolia. Journal of Communication Inquiry, 26(2), 171-192. [in English]
McKee, R. (1997). Story: substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York, ReganBooks. 466 р. [in English]
Nayman, A., Safdie, J., & Safdie, B. (2020). Paul Thomas Anderson: Masterworks. New York : Abrams. 288 p.
Philipson, W. (2017). Paul Thomas Anderson & Intertextuality. Paul Thomas Anderson And His Use Of Intertextuality
Rainer, P. (1997) One happy family. Dallas Observer. URL: https://www.dallasobserver.com/film/one-happyfamily-6402384
Remnick, D. (12 Dec 2021) Paul Thomas Anderson on What Makes a Movie Great. The New Yorker. URL: https://www.newyorker.com/culture/the-new-yorkerinterview/paul-thomas-anderson-on-what-makes-amovie-great
Sperb, J. (2013). Blossoms and Blood: Postmodern Media Culture and the Films of Paul Thomas Anderson. University of Texas Press. URL: https://doi.org/10.7560/752894
Thompson, K. & Bordwell, D. (2003). Film history : an introduction (2nd ed international). McGraw-Hill.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.