Особливості функціонування музичних фестивалів в умовах війни
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305734Ключові слова:
музичні фестивалі, фестивалі класичної музики, фестивалі електронної музики, етнофести, умови війниАнотація
Мета статті дослідити особливості організації та проведення музичних фестивалів в умовах воєнного стану, окреслити здобутки, визначити проблеми, з’ясувати доцільність їх функціонування в небезпечний час. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні системного підходу та сукупності наступних методів: аналітичного, культурологічного, порівняльного – для комплексного висвітлення окресленої проблематики та формулювання обґрунтованих висновків. Наукова новизна: вперше проаналізовано особливості організації та проведення музичних фестивалів під час повномасштабної війни, окреслено здобутки, визначено проблеми. Висновки. Попри те, що в Україні понад два роки триває війна фестивальне життя не припинилося, а продовжувало існувати. Разом з тим, частина фестивалів не змогли адаптуватися до нових умов і поставили свою діяльність на паузу. Частина відмовилася від проведення заходів у звичайному форматі офлайн, перейшовши на створення відеоматеріалів. Головна перешкода на шляху проведення заходів – це відсутність матеріальної підтримки. Відбувалися музичні події, які переважно були й є в державних установах. Частина фінансувалася зарубіжними партнерами чи місцевими благодійниками. Значно звузилася географія проведення музичних заходів. Як правило, вони влаштовувалися у великих і відносно захищених містах: Львові та Києві. Разом з тим, попри підвищену небезпеку, окремі фестивалі проходили в Одесі і Харкові. Змінився масштаб та локації івентів. Заходи відбувалися в нових приміщеннях, з обмеженою кількістю місць і наявністю бомбосховищ, куди спускалися гості під час повітряної тривоги. Скоротився і склад учасників, особливо зарубіжне представництво, яке побоювалося приїжджати в Україну. Тема війни, спротиву, героїзму захисників і стійкості цивільного населення була ключовою в усіх, без винятку, заходах. Зібрані кошти передавалися на підтримку музикантів, які залишалися працювати в країні, чи перераховувалися на потреби Збройних Сил України.
Посилання
Asadcheva, T. (2023). Kyiv Music Fest 2023 begins in the capital: what to listen to. Evening Kyiv. September 28. Retrieved from: https://vechirniy.kyiv.ua/news/88798/[in Ukrainian]
Bermes, I. Orhanizatsiini zasady muzychnoho festyvalnoho rukhu v Ukraini. Cultural thought. Kyiv. №8. Pp. 150-155. [in Ukrainian]
Virtuosos-2022 in Lviv. It became known how the music festival will be held under martial law. Duykyts. 16.05. Retrieved from: https://vgolos.ua/news/virtuozi-2022-u-lvovi-stalo-vidomo-yak-vidbudetsyamuzichniy-festival-v-umovah-voiennogo-stanu_1420445.html [in Ukrainian]
Vereshchaka, A. O. (2014). Music festival in the marketing system. Culture of Ukraine. №45. p.239-246. [in Ukrainian]
Vytkalov, S. V. (2016). Festyvalnnyi rukh yak kylturnyi fenomen suchasnosti: analiz rehionalnoho vektora. Cultural of Ukraine. Rivne, № 52. Pp.182-190. [in Ukrainian]
Virtuozi-2024. Mizhnarodny festival muzichnogo mistectva. Retrieved from: https://philharmonia.lviv.ua/announcements/16-05-2-06-kalendar-podij-43-mizhnarodnoho-festyvaliu-muzychnoho-mystetstvavirtuozy/ [in Ukrainian]
Golinska, O. (2022). The XXXIII International Festival «Kyiv-Music Fest-2022» will still take place. Music. September 23. Retrieved from: https://mus.art.co.ua/khkhkhiii-mizhnarodnyy-festyval-kyiv-muzyk-fest2022-vse-zh-vidbudetsia/ [in Ukrainian]
Dzvenyclava Safyan (2022). International Festival of Contemporary Music «Contrasts» invites connoisseurs. Photos of old Lviv. 2.10.2022. Retrieved from: https://photo-lviv.in.ua/mizhnarodnyy-festyvalsuchasnoi-muzyky-kontrasty-zaproshuie-potsinovuvachiv-povna-prohrama// [in Ukrainian]
Enchyclopediya sychsnoi Ukrainy. Retrieved from: https://esu.com.ua/article-34728 [in Ukrainian]
Zubenko, D. V. (2011). Development of the festival movement in modern Ukraine. Bulletin of NTUU «KPI». Politology. Sociology. Law: a collection of scientific works. № 4(12). p. 110-114 [in Ukrainian]
Ivanova, O. O. (2023). Kulturno-festuvalnyi ruh na Volyni kinchya ХХ – pochаtku ХХІ stolit: kulturno-istorichnui aspektu. Кyiv. 234 p. [in Ukrainian]
Kontrastu 29. Dialog zi Skorukom. Retrieved from: https://philharmonia.lviv.ua/event/contrasts-29-skoryk/ [in Ukrainian]
Kordovsra, P. (2024). U Lvovi startue festival kamernoi muzuki: shchyo vidpbrazut «Dzerkalo» -2024? TC News 19.04.2024. Retrieved from: https://theclaquers.com/posts/12977 [in Ukrainian]
Korol, C. (2023). Brave! Factory has announced the entire lineup of performers for the 2023 festival: the list. Liga.net. August 14. Retrieved from: https://life.liga.net/rozvagy/news/brave-factory-obyavil-ves-laynapispolniteley-festivalya-2023-spisok [in Ukrainian]
Lvivska nachionalna opera. Novui festival kamernoi muzuku «Dzerkalo» rozpochato. Retrieved from: https://opera.lviv.ua/novyj-vseukrayinskyj-festyvalkamernoyi-muzyky-dzerkalo- rozpochato/ [in Ukrainian]
International project «Music in old Lviv and Krakow». Lviv portal 26.07.2023. Retrieved from: https://portal.lviv.ua/news/2023/07/26/mizhnarodnyj-proiekt-muzykav-staromu-lvovi- ta-krakovi-prohrama [in Ukrainian]
Pusanka, N. (2023). Kharkiv is a city of new meanings: the steadfast KharkivMusicFest will take place again on April 20, 2023. Ukrainian Pravda. Retrieved from: https://life.pravda.com.ua/culture/2023/04/20/253904/ [in Ukrainian]
Ruzhkovuch, D. (2024). The Strichka festival of modern electronic music will take place for the second time during the war. Liga.net. May 14, 2024. Retrieved from: https://life.liga.net/all/news/festival-sovremennoyelektronnoy-muzyki-strichka-provedut-vo-vtoroy-razvo-vremya-voyny [in Ukrainian]
Ros, Z. (2015). The main trends in the development of the jazz festival movement in Ukraine during the period of independence (1991–2012). Scientific notes of the Ternopil National University named after V. Hnatyuk. Ternopil. № 1. P. 82-88. [in Ukrainian]
Sуchova, O.V.(2012). Principles and features of art festivals in small towns of modern Ukraine (on the example of the «Farbotony» festival). Musicology studios of the Institute of Arts of VNU named after Forests of Ukraine and NMAU named after P. I. Tchaikovsky. № 9. P. 312-320. [in Ukrainian]
Solodovnik, M., Emec, V. (2024). Kharkiv Music Fest began: «We invited European musicians, but most did not come». Society of Kharkiv. April 13. Retrieved from: https://suspilne.media/kharkiv/724594-rozpocavsakharkiv-music-fest-mi-zaprosuvali-evropejskihmuzikantiv-ale-bilsist-ne-priihali/ [in Ukrainian]
Stahiv, Ф. (2023). Festival Brave! Factory 2023 will be held at the Ribbon Knitting Factory. Hearing. July 10, 2023. Retrieved from: https://slukh.media/news/brave-factory-festival/ [in Ukrainian]
International summer festival «Pizzicato e Cantabile» will be held in Lviv. Zbruch. 26.07.2022. Retrieved from: https://zbruc.eu/node/112628 [in Ukrainian]
Festuval «Muzika v staromu Lvovi»: calendar podii. Retrieved from: https://philharmonia.lviv.ua/announcements/ancient-lviv-festival-calendar/ [in Ukrainian]
Shved M. B. Tendentsii rozvytku mizhnarodnykh festyvaliv suchanoi muzyky. Lviv, 2010. 440 p. [in Ukrainian]
Shevchuk, M. (2024). The jubilee festival «Land of Dreams» will be held in Ukraine. Reviewer. 02.04. Retrieved from: https://www.obozrevatel.com/sobyitiya/v-ukraine-sostoitsya-yubilejnyij-festivalkraina-mrij-skripka-obyavil-datyi.htm [in Ukrainian]
Shchokan, G. (2023). Ukrainian festivals continue despite everything. Ukrainian Pravda. July 12. Retrieved from: https://life.pravda.com.ua/culture/2023/07/12/25.5356/ [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.