Психофізичні техніки подолання м’язових блоків як елемент роботи режисера аудіовізуальних мистецтв з актором
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305735Ключові слова:
психофізичний тренінг, акторська майстерність, робота режисера з актором, екранний образ, кінематографАнотація
Мета дослідження. Розглянувши психофізичний акторський тренінг як синтез тілесних і ментальних практик, дослідити особливості виникнення тілесних блоків в організмі людини. На основі отриманих результатів виявити взаємозв’язок між фізичним станом людського тіла і психологічними особливостями поведінки людини в контексті побудови образу екранного героя. Методологія дослідження. В опрацюванні теми було використано аналітичний метод, що є необхідним для вивчення наукового та практичного аспектів проблеми. У статті застосовано методи систематизації та узагальнення, для аргументації причино-наслідкових зв’язків між фізичним та психологічним станом людини. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що проблема дослідження особливостей застосування окремого сегменту психофізичних технік, спрямованого на роботу з м’язовими блоками в тілі людини, в контексті роботи режисера аудіовізуальних мистецтв з актором вперше постала предметом спеціального дослідження. Детально розглянуто типи цих блоків, механізми їх виникнення, та їх психологічні прояви. Акцентовано увагу на використанні аналітичних функцій тілесно-орієнтованої психотерапії як інструментів побудови екранного образу героя. Подвійні алгоритми роботи з «м’язовою бронею» суттєво розширюють можливості актора і режисера у роботі над фізичними і психологічними особливостями персонажа, що дає змогу створити багатогранні і складні образи у кіно. Висновки. Окреслено шляхи використання методів психофізичного тренінгу, що спрямовані на дослідження фактів глибоких взаємозв’язків фізичного стану тіла людини та її психологічних аспектів, в акторському і режисерському мистецтві. Дослідницькі матеріали статті розширюють арсенал знань щодо специфіки роботи над образами героїв аудіовізуальних творів, а також розкривають додаткові методи в роботі режисера аудіовізуальних мистецтв з актором.
Посилання
Slovnyk Ukrayinsʹkoyi movy [Dictionary of the Ukrainian language] v 11 t. ; redcol. I. Bilodid [ta in.] Kyiv: Naukova dumka, 1970-1980. [іn Ukrainian]
Fuchs, G. (1959). Revolution in the Theatre. 10th ed. New York : Cornell University Press. 220 p.
Khlivna, O., Mahdysiuk, L. (2022) Psykholohiia tilesnosti [Psychology of corporeality]: navchal. posibnyk. Lutsk: Vezha-Druk. 192 p. [іn Ukrainian]
Korolchuk, V., Korolchuk, M. (2017). Tekhnolohii psykholohichnoyi dopomohy podolannya nehatyvnykh naslidkiv profesiynoho stresu [Technologies of psychological assistance in overcoming negative consequences of professional stress] Аktualni doslidzhennia v suchasnii vitchyznyanii ekstremalniy ta kryzovii psykhologii: monohrafiya. Kharkiv. S. 414. [іn Ukrainian]
Ponomarenko, O. (2023). Psychologichnyi aspekt strakhu v stvorenni obrazu ukrayinsʹkogo ekrannoho heroya: analiz vnutrishnikh konfliktiv ta rozvytku personazhu [Рsychological aspect of fear in creating the image of a ukrainian screen hero: analysis of internal conflicts and character development]. Naukovi Innovatsii ta Peredovi Tekhnolohii. 2023. No. 14 (28). P. 1278. [іn Ukrainian]
Smith, T. (2002). Liudyna. Navchalnyi posibnyk z anatomiyi ta fiziolohii [Human. Textbook on anatomy and physiology.]: navchalnyi posibnyk. Lviv: BaK. 240 p. [іn Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.