Психофізичні техніки подолання м’язових блоків як елемент роботи режисера аудіовізуальних мистецтв з актором

Автор(и)

  • Марія Івашечкіна Київський Національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0009-0006-0009-9401

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305735

Ключові слова:

психофізичний тренінг, акторська майстерність, робота режисера з актором, екранний образ, кінематограф

Анотація

Мета дослідження. Розглянувши психофізичний акторський тренінг як синтез тілесних і ментальних практик, дослідити особливості виникнення тілесних блоків в організмі людини. На основі отриманих результатів виявити взаємозв’язок між фізичним станом людського тіла і психологічними особливостями поведінки людини в контексті побудови образу екранного героя. Методологія дослідження. В опрацюванні теми було використано аналітичний метод, що є необхідним для вивчення наукового та практичного аспектів проблеми. У статті застосовано методи систематизації та узагальнення, для аргументації причино-наслідкових зв’язків між фізичним та психологічним станом людини. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що проблема дослідження особливостей застосування окремого сегменту психофізичних технік, спрямованого на роботу з м’язовими блоками в тілі людини, в контексті роботи режисера аудіовізуальних мистецтв з актором вперше постала предметом спеціального дослідження. Детально розглянуто типи цих блоків, механізми їх виникнення, та їх психологічні прояви. Акцентовано увагу на використанні аналітичних функцій тілесно-орієнтованої психотерапії як інструментів побудови екранного образу героя. Подвійні алгоритми роботи з «м’язовою бронею» суттєво розширюють можливості актора і режисера у роботі над фізичними і психологічними особливостями персонажа, що дає змогу створити багатогранні і складні образи у кіно. Висновки. Окреслено шляхи використання методів психофізичного тренінгу, що спрямовані на дослідження фактів глибоких взаємозв’язків фізичного стану тіла людини та її психологічних аспектів, в акторському і режисерському мистецтві. Дослідницькі матеріали статті розширюють арсенал знань щодо специфіки роботи над образами героїв аудіовізуальних творів, а також розкривають додаткові методи в роботі режисера аудіовізуальних мистецтв з актором.

Посилання

Slovnyk Ukrayinsʹkoyi movy [Dictionary of the Ukrainian language] v 11 t. ; redcol. I. Bilodid [ta in.] Kyiv: Naukova dumka, 1970-1980. [іn Ukrainian]

Fuchs, G. (1959). Revolution in the Theatre. 10th ed. New York : Cornell University Press. 220 p.

Khlivna, O., Mahdysiuk, L. (2022) Psykholohiia tilesnosti [Psychology of corporeality]: navchal. posibnyk. Lutsk: Vezha-Druk. 192 p. [іn Ukrainian]

Korolchuk, V., Korolchuk, M. (2017). Tekhnolohii psykholohichnoyi dopomohy podolannya nehatyvnykh naslidkiv profesiynoho stresu [Technologies of psychological assistance in overcoming negative consequences of professional stress] Аktualni doslidzhennia v suchasnii vitchyznyanii ekstremalniy ta kryzovii psykhologii: monohrafiya. Kharkiv. S. 414. [іn Ukrainian]

Ponomarenko, O. (2023). Psychologichnyi aspekt strakhu v stvorenni obrazu ukrayinsʹkogo ekrannoho heroya: analiz vnutrishnikh konfliktiv ta rozvytku personazhu [Рsychological aspect of fear in creating the image of a ukrainian screen hero: analysis of internal conflicts and character development]. Naukovi Innovatsii ta Peredovi Tekhnolohii. 2023. No. 14 (28). P. 1278. [іn Ukrainian]

Smith, T. (2002). Liudyna. Navchalnyi posibnyk z anatomiyi ta fiziolohii [Human. Textbook on anatomy and physiology.]: navchalnyi posibnyk. Lviv: BaK. 240 p. [іn Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-28

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА