АКТОР І МУЗИКА: КООРДИНАЦІЯ, ВЗАЄМОДІЯ, ПАРТНЕРСТВО

Автор(и)

  • Олександр Левицький Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0009-0000-1865-8298

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318074

Ключові слова:

актор, акторська майстерність, музика, музична вистава, ритміка, хореографія, психофізична координація, темп, ритм

Анотація

Мета статті – дослідження основних важливих елементів творчої взаємодії між актором і музикою на сцені, а також надання практичних порад і вправ для покращення роботи актора з музикою. Методологія дослідження. В основі цієї статті лежить особистий студентський, акторський і викладацький досвід, а також спостереження за роботою інших акторів і режисерів у Новому музичному театрі та в інших проєктах. Наукова новизна дослідження полягає в ґрунтовному аналізі накопиченого акторського досвіду та його структуризації для молодих акторів і студентів. До сьогодні праці про значення музики в акторській майстерності стосувалися лише окремих її складових або ж розглядалися з точки зору театрознавства, тобто підходу теоретичного, а не практичного. Дане дослідження – поєднання наявної теоретичної бази з безпосереднім практичним акторським досвідом. Висновки. Досліджено значення музики у контексті вистави і в контексті акторської майстерності. Виділено основні етапи в підготовці актора до взаємодії з музикою, проаналізовано значення дисциплін «ритміка», «танець», «музична грамота», «сценічний спів» у процесі навчання студентів. Розглянуто різницю між фізичною і психофізичною координацією актора з музикою. Проаналізовані особливості роботи актора в музичних виставах і мюзиклах. Наведені практичні поради і вправи щодо покращення партнерства між актором і музикою.

Посилання

Caine, M. (2018). Blowing the Bloody Doors Off: And Other Lessons in Life. London: Hodder & Stoughton. 289 p. [in English]

Filkevich, G. (2012). Muzychnyi teatr. Navch. posibnyk. [Musical theater. Study guide]. Kyiv: Stylos. 88 р. [in Ukrainian]

Filkevych, G. (2004). Muzyka v dramatychnomu teatri. (Druhe dopovnene vydannia). [Music in the dramatic theater. (Second supplemented edition)]. Kyiv: Karpenko-Karyi Kyiv State Institute of Music and Drama. 72 р. [in Ukrainian]

Ivashechkina, M.(2024). Psykhofizychni tekhniky podolannia miazovykh blokiv yak element roboty rezhysera audiovizualnykh mystetstv z aktorom [Psychophysical techniques for overcoming muscle blocks as an element of the audiovisual arts director’s work with the actor]. Naukoviy visnik Kiyivskogo natsionalnogo universitetu teatru, kino i telebachennya imeni I. K. KarpenkaKarogo. Vyp. 34. Р. 199-206. [in Ukrainian]

Rickman, A. (2022). Madly, Deeply. The Diaries of Alan Rickman. Edinburgh: Canongate books. 496 p. [in English]

Shavarsky, O. (2011). Yak staty aktorom. [How to become an actor]. Kyiv: Logos. 572 р. [in Ukrainian]

Starostin, Yu. (2019). Stsenichnyi rukh yak skladova profesiinoi pidhotovky aktora [Stage movement as a component of the actor’s professional training]. Naukoviy visnik Kiyivskogo natsionalnogo universitetu teatru, kino i telebachennya imeni I. K. KarpenkaKarogo. Vyp. 24. Р. 75-78. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО