АКТОР І МУЗИКА: КООРДИНАЦІЯ, ВЗАЄМОДІЯ, ПАРТНЕРСТВО
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318074Ключові слова:
актор, акторська майстерність, музика, музична вистава, ритміка, хореографія, психофізична координація, темп, ритмАнотація
Мета статті – дослідження основних важливих елементів творчої взаємодії між актором і музикою на сцені, а також надання практичних порад і вправ для покращення роботи актора з музикою. Методологія дослідження. В основі цієї статті лежить особистий студентський, акторський і викладацький досвід, а також спостереження за роботою інших акторів і режисерів у Новому музичному театрі та в інших проєктах. Наукова новизна дослідження полягає в ґрунтовному аналізі накопиченого акторського досвіду та його структуризації для молодих акторів і студентів. До сьогодні праці про значення музики в акторській майстерності стосувалися лише окремих її складових або ж розглядалися з точки зору театрознавства, тобто підходу теоретичного, а не практичного. Дане дослідження – поєднання наявної теоретичної бази з безпосереднім практичним акторським досвідом. Висновки. Досліджено значення музики у контексті вистави і в контексті акторської майстерності. Виділено основні етапи в підготовці актора до взаємодії з музикою, проаналізовано значення дисциплін «ритміка», «танець», «музична грамота», «сценічний спів» у процесі навчання студентів. Розглянуто різницю між фізичною і психофізичною координацією актора з музикою. Проаналізовані особливості роботи актора в музичних виставах і мюзиклах. Наведені практичні поради і вправи щодо покращення партнерства між актором і музикою.
Посилання
Caine, M. (2018). Blowing the Bloody Doors Off: And Other Lessons in Life. London: Hodder & Stoughton. 289 p. [in English]
Filkevich, G. (2012). Muzychnyi teatr. Navch. posibnyk. [Musical theater. Study guide]. Kyiv: Stylos. 88 р. [in Ukrainian]
Filkevych, G. (2004). Muzyka v dramatychnomu teatri. (Druhe dopovnene vydannia). [Music in the dramatic theater. (Second supplemented edition)]. Kyiv: Karpenko-Karyi Kyiv State Institute of Music and Drama. 72 р. [in Ukrainian]
Ivashechkina, M.(2024). Psykhofizychni tekhniky podolannia miazovykh blokiv yak element roboty rezhysera audiovizualnykh mystetstv z aktorom [Psychophysical techniques for overcoming muscle blocks as an element of the audiovisual arts director’s work with the actor]. Naukoviy visnik Kiyivskogo natsionalnogo universitetu teatru, kino i telebachennya imeni I. K. KarpenkaKarogo. Vyp. 34. Р. 199-206. [in Ukrainian]
Rickman, A. (2022). Madly, Deeply. The Diaries of Alan Rickman. Edinburgh: Canongate books. 496 p. [in English]
Shavarsky, O. (2011). Yak staty aktorom. [How to become an actor]. Kyiv: Logos. 572 р. [in Ukrainian]
Starostin, Yu. (2019). Stsenichnyi rukh yak skladova profesiinoi pidhotovky aktora [Stage movement as a component of the actor’s professional training]. Naukoviy visnik Kiyivskogo natsionalnogo universitetu teatru, kino i telebachennya imeni I. K. KarpenkaKarogo. Vyp. 24. Р. 75-78. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.