Кінематограф у дзеркалі екрана: задум і втілення

Автор(и)

  • Оксана С. Мусієнко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318092

Ключові слова:

фільм, кінопроцес, психоаналіз, актор, кастинг, кіностудія, декорація, символ

Анотація

Існує значний масив кінознавчої літератури, де висвітлюються різноманітні аспекти мистецтва екрана. Але не часто кінематограф не лише наважувався розповідати свою власну історію, а й вдивлятися в особливості, закономірності та таємниці творчості кіномитців. Серед небагатьох фільмів такого гатунку особливе місце посідають стрічки Ф. Фелліні «8 ½» і «Американська ніч» Ф. Трюффо. Ці твори являють собою унікальні приклади самоаналізу митців, блискучі спроби подати «автопортрет» кінематографа, розкрити шлях творення фільму мистецькими засобами. «8 ½» і «Американська ніч» належать до тих творів, що з плином часу лише поглиблюються, розкривають нові аспекти кінематографічної творчості. Мета даної статті – показати і проаналізувати екранні твори, що стали свого роду дзеркалом, в якому відбивається кінопроцес в усій його складності і суперечностях. Методологія дослідження. Вивчення мистецтвознавчого аспекту проблеми потребує аналітичного і синтетичного методу у їх діалектичній єдності, а також історичного і персоналістського підходів, що дає можливість різноаспектного бачення творчого процесу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в українському кінознавстві фільми «8 ½» і «Американська ніч» вперше розглянуті у запропонованому аспекті – як віддзеркалення задуму митця і його втілення у знімальному процесі. Висновки. Окреслені можливості кінематографа у художніх образах відтворюють найскладніші і часто втаємничені шляхи до реалізації мистецького твору та показують шлях від задуму до реалізації як динамічно творчий процес, в якому режисер, як автор, об’єднує зусилля митців, організаторів і технічних спеціалістів.

Посилання

Bondanella, Peter (2002). The Films of Federico Fellini. Cambridge: Cambridge University Press. 205 p. [in English]

Burke, Frank and Waller, Marguerite R. (eds.). (2002). Federico Fellini: contemporary perspectives. Toronto: University of Toronto Press. 239 p. [in English]

Fellini, Federico (2015). Making a Film. Translated from the original Italian by Christopher Burton White. New York: Contra Mundum Press. 410 p. [in English]

Gili, Jean A. (ed.) (1998). Italian Filmmakers Self Portraits: A Selection of Interviews. Translated from the French by Sandra E. Tokunaga. Rome: Gremese Editore. Р. 9-28. [in Italian]

Jacob, Gilles and de Givray, Claude (eds.). (1989). Truffaut, François. Letters. Translated and edited by Gilbert Adair. Foreword Jean-Luc Godard. London: faber and faber. 589 p. [in English]

Truffaut, François et Gillain, Anne. (1988). Le Cinéma selon François Truffaut. Paris : Flammarion. 454 p. [in French]

Truffaut, François (1985). The Films in My Life. New York: A Touchstone Book. 358 p. [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО