Кінематограф у дзеркалі екрана: задум і втілення
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318092Ключові слова:
фільм, кінопроцес, психоаналіз, актор, кастинг, кіностудія, декорація, символАнотація
Існує значний масив кінознавчої літератури, де висвітлюються різноманітні аспекти мистецтва екрана. Але не часто кінематограф не лише наважувався розповідати свою власну історію, а й вдивлятися в особливості, закономірності та таємниці творчості кіномитців. Серед небагатьох фільмів такого гатунку особливе місце посідають стрічки Ф. Фелліні «8 ½» і «Американська ніч» Ф. Трюффо. Ці твори являють собою унікальні приклади самоаналізу митців, блискучі спроби подати «автопортрет» кінематографа, розкрити шлях творення фільму мистецькими засобами. «8 ½» і «Американська ніч» належать до тих творів, що з плином часу лише поглиблюються, розкривають нові аспекти кінематографічної творчості. Мета даної статті – показати і проаналізувати екранні твори, що стали свого роду дзеркалом, в якому відбивається кінопроцес в усій його складності і суперечностях. Методологія дослідження. Вивчення мистецтвознавчого аспекту проблеми потребує аналітичного і синтетичного методу у їх діалектичній єдності, а також історичного і персоналістського підходів, що дає можливість різноаспектного бачення творчого процесу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в українському кінознавстві фільми «8 ½» і «Американська ніч» вперше розглянуті у запропонованому аспекті – як віддзеркалення задуму митця і його втілення у знімальному процесі. Висновки. Окреслені можливості кінематографа у художніх образах відтворюють найскладніші і часто втаємничені шляхи до реалізації мистецького твору та показують шлях від задуму до реалізації як динамічно творчий процес, в якому режисер, як автор, об’єднує зусилля митців, організаторів і технічних спеціалістів.
Посилання
Bondanella, Peter (2002). The Films of Federico Fellini. Cambridge: Cambridge University Press. 205 p. [in English]
Burke, Frank and Waller, Marguerite R. (eds.). (2002). Federico Fellini: contemporary perspectives. Toronto: University of Toronto Press. 239 p. [in English]
Fellini, Federico (2015). Making a Film. Translated from the original Italian by Christopher Burton White. New York: Contra Mundum Press. 410 p. [in English]
Gili, Jean A. (ed.) (1998). Italian Filmmakers Self Portraits: A Selection of Interviews. Translated from the French by Sandra E. Tokunaga. Rome: Gremese Editore. Р. 9-28. [in Italian]
Jacob, Gilles and de Givray, Claude (eds.). (1989). Truffaut, François. Letters. Translated and edited by Gilbert Adair. Foreword Jean-Luc Godard. London: faber and faber. 589 p. [in English]
Truffaut, François et Gillain, Anne. (1988). Le Cinéma selon François Truffaut. Paris : Flammarion. 454 p. [in French]
Truffaut, François (1985). The Films in My Life. New York: A Touchstone Book. 358 p. [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.