Кіномитці з українським корінням: продюсер Девід Селзник

Автор(и)

  • Оксана О. Мусієнко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0001-6324-0747

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318103

Ключові слова:

продюсер, режисер, організатор кіновиробництва, кастинг, монтаж

Анотація

У статті розглядаються важливі віхи в творчості кінематографіста Девіда Селзника, одного зі знаних представників професії продюсера, який поєднував у собі якості талановитого організатора і творчої особистості, що позитивно впливало на процес створення кінопродукту. Досвід організаторської і творчої діяльності Селзника широко використовується у світовій кінопрактиці. Мета статті – показати роль продюсера у кінопроцесі на матеріалі діяльності Д. Селзника, чий досвід, досягнення і прорахунки можуть стати орієнтиром у практичній діяльності і підґрунтям для теоретичних узагальнень. Методологія дослідження. До розв’язання запропонованої у статті проблематики застосовуються у своїй єдності аналітичний і синтетичний підходи. Стаття ґрунтується на персоналістському методі, оскільки особистісні риси кінопродюсера мають вагоме значення у створенні екранного продукту. Важливим є історичний підхід, що дає можливість взяти до уваги всі соціальні, економічні та культурні обставини, в яких реалізується продюсерська діяльність. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше в українському кінознавстві аналізується діяльність Девіда Селзника, одного із найвидатніших продюсерів в історії кінематографа. Цей режисер зробив не лише вагомий внесок в історію кінопроцесу, а й проявив себе як творча особистість, вирішуючи під час створення фільму суто мистецькі проблеми. Висновки. Девід Селзник своєю практикою довів, що продюсер є не лише організатором кіновиробництва, який торує шлях фільму до глядацького загалу, але разом із тим докладає максимум зусиль, щоби екранний твір не розгубив своїх мистецьких достоїнств. Продюсери рівня Д. Селзника у своїй творчій діяльності об’єднують усі елементи фільму, надають йому художньої цілісності, контролюють весь процес роботи над екранним твором від задуму і до його зустрічі з глядацькою аудиторією.

Посилання

Bordwell, D.(1994). Film history. An introduction / Bordwell, D., Thompson, V. Kyiv; New-York: McGraw-Hill. Cousins, M. (2004). The Story of Film. Thunder’s Mouth Press.

Epstein, M. (1998). Hitchcock, Selznick and the End of Hollywood American Masters (TV Series). URL: https://www.imdb.com/title/tt0181577/

Longworth, K. (2015). Portrait of Jennie. The terrible doomed romance of David O. Selznick and Jennifer Jones. Slate–Nov, 25. URL: https://slate.com/culture/2015/11/the-terrible-doomed-romance-ofdavid-o-selznick-and-jennifer-jones.html

Puttnam, D. Movies and Money. Knopf Doubleday Publishing Group; Reprint edition (January 1, 2000). Thomson, D. Showman: The Life of David O. Selznick. Knopf; First Edition (October 20, 1992).

Selznick, D. O. (1989). Memo from David Selznick / Behlmer, R., Behrman, S. D., Selznick, D. Los Angeles: Samuel French.

Selznick, D. O. Quotes. URL: https://www.imdb.com/name/nm0006388/quotes/

Selznick, I. M. A Private View. Knopf; First Edition (May 12, 1983) URL: https://archive.org/details/privateview0000selz

Vertrees A. D. (1997). Selznick’s vision: «Gone with the wind» and Hollywood filmmaking. Austin: Texas Press University

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО