Кіномитці з українським корінням: продюсер Девід Селзник
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318103Ключові слова:
продюсер, режисер, організатор кіновиробництва, кастинг, монтажАнотація
У статті розглядаються важливі віхи в творчості кінематографіста Девіда Селзника, одного зі знаних представників професії продюсера, який поєднував у собі якості талановитого організатора і творчої особистості, що позитивно впливало на процес створення кінопродукту. Досвід організаторської і творчої діяльності Селзника широко використовується у світовій кінопрактиці. Мета статті – показати роль продюсера у кінопроцесі на матеріалі діяльності Д. Селзника, чий досвід, досягнення і прорахунки можуть стати орієнтиром у практичній діяльності і підґрунтям для теоретичних узагальнень. Методологія дослідження. До розв’язання запропонованої у статті проблематики застосовуються у своїй єдності аналітичний і синтетичний підходи. Стаття ґрунтується на персоналістському методі, оскільки особистісні риси кінопродюсера мають вагоме значення у створенні екранного продукту. Важливим є історичний підхід, що дає можливість взяти до уваги всі соціальні, економічні та культурні обставини, в яких реалізується продюсерська діяльність. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше в українському кінознавстві аналізується діяльність Девіда Селзника, одного із найвидатніших продюсерів в історії кінематографа. Цей режисер зробив не лише вагомий внесок в історію кінопроцесу, а й проявив себе як творча особистість, вирішуючи під час створення фільму суто мистецькі проблеми. Висновки. Девід Селзник своєю практикою довів, що продюсер є не лише організатором кіновиробництва, який торує шлях фільму до глядацького загалу, але разом із тим докладає максимум зусиль, щоби екранний твір не розгубив своїх мистецьких достоїнств. Продюсери рівня Д. Селзника у своїй творчій діяльності об’єднують усі елементи фільму, надають йому художньої цілісності, контролюють весь процес роботи над екранним твором від задуму і до його зустрічі з глядацькою аудиторією.
Посилання
Bordwell, D.(1994). Film history. An introduction / Bordwell, D., Thompson, V. Kyiv; New-York: McGraw-Hill. Cousins, M. (2004). The Story of Film. Thunder’s Mouth Press.
Epstein, M. (1998). Hitchcock, Selznick and the End of Hollywood American Masters (TV Series). URL: https://www.imdb.com/title/tt0181577/
Longworth, K. (2015). Portrait of Jennie. The terrible doomed romance of David O. Selznick and Jennifer Jones. Slate–Nov, 25. URL: https://slate.com/culture/2015/11/the-terrible-doomed-romance-ofdavid-o-selznick-and-jennifer-jones.html
Puttnam, D. Movies and Money. Knopf Doubleday Publishing Group; Reprint edition (January 1, 2000). Thomson, D. Showman: The Life of David O. Selznick. Knopf; First Edition (October 20, 1992).
Selznick, D. O. (1989). Memo from David Selznick / Behlmer, R., Behrman, S. D., Selznick, D. Los Angeles: Samuel French.
Selznick, D. O. Quotes. URL: https://www.imdb.com/name/nm0006388/quotes/
Selznick, I. M. A Private View. Knopf; First Edition (May 12, 1983) URL: https://archive.org/details/privateview0000selz
Vertrees A. D. (1997). Selznick’s vision: «Gone with the wind» and Hollywood filmmaking. Austin: Texas Press University
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.