Особливості роботи з кольором у створенні художнього образу фільму: на прикладі робіт провідних майстрів голлівудського кінематографа

Автор(и)

  • Володимир Галицький Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0009-0000-7825-0059

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318113

Ключові слова:

кіно, колір, контраст, візуальна історія, голлівудський кінематограф

Анотація

Мета статті – на прикладі голлівудського кінематографа охарактеризувати особливості використання кольору в кіно. Методологія дослідження передбачає застосування як теоретичних (аналізу, синтезу, узагальнення і под.), так і практичних методів. Так, візуальний аналіз американських фільмів дав змогу сформулювати розуміння особливостей і основних функцій кольору у сучасному кінематографі. Наукова новизна дослідження полягає у розкритті особливостей використання кольору в кіно на прикладі культових стрічок американських режисерів – Д. Фінчера, К. Нолана, Т. Бертона, Ф. Дарабонта, П.-Т. Андерсона та ін. Висновки. Зображення безпосередньо впливає на те, як глядач сприймає сюжет, а отже, й увесь фільм. Для цього режисер використовує один з основоположних елементів нашого життя й світосприйняття – колір. Адже колір здатний не лише створити світ навколо персонажів, а й доповнити потрібну сцену певним підтекстом або сюжетною інформацією, яка навіть без осмислення стане зрозумілою глядачеві на підсвідомому рівні. Це робить зв’язок між ним і світом картини ще сильнішим, дає змогу глибше відчути цей світ і зануритися в нього. Особлива увага приділяється контрасту (світлого й темного, холодного й теплого, додаткових кольорів), який застосовується з такими цілями: посилення драматичного ефекту, виділення й доповнення. Отже, колір використовується по-різному і з різними цілями, але незмінним залишається факт: колір – це найважливіший аспект кіномови, який допомагає в образній художньо-виразній формі розповісти історію, створити унікальний візуальний світ картини, а глядачеві – максимально живо та емоційно відчути драму героїв. Завдяки колористичним рішенням у творців з’являється можливість керувати емоціями глядачів, настроєм фільму та самою історією, максимально розкриваючи художній потенціал картини.

Посилання

Mozhenko, M. V. (2017). Evoliutsiia tekhnolohii kolorokorektsii v kino ta na TB [Evolution of color correction technologies in film and TV]. Visnyk KNUKiM. Seriia «Mystetstvoznavstvo», Nr 37. P. 54-64. [in Ukrainian]

Goethe, J. (1840). Theory of Colours. Translated from the German. London: John Murray. URL: https://www.gutenberg.org/files/50572/50572 [in English]

Block, B. (2007). The Visual Story, Second Edition: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media Routledge; 2nd edición. 297 р. [in English]

Chirimuuta, M., Kingdom, F.A. (2015). The Uses of Colour Vision: Ornamental, Practical, and Theoretical. Minds and Machines, Nr 25 (2). Р. 213-229. [in English]

Itten, J.(1997). The Art of Color: The Subjective Experience and Objective Rationale of Color. John Wiley & Sons; 1er edición. 160 р. [in English]

Swarnakar, S. (2023). Colours and Cinema. In book: Understanding Media and Arts: A Comprehensive Introduction to The Creative Industry Innovative Scientific Publication SBI Colony. Hingna Road, Nagpur (MS), India. Р. 22-26. [in English]

Kovsh, O. and Dziuba, M. (2022). Symbolism of Color in Cinema. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts, Nr 5 (2). Р. 207-215. [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО