Елементи метамодерну у креативному контенті онлайн-платформ
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318135Ключові слова:
метамодерн, метамодернізм, дискурс, реклама, рекламний ролик, креативний контентАнотація
Мета статті – дослідити особливості застосування метамодерністських елементів у креативному контенті онлайн-платформ, зокрема на прикладі роликів у соціальній мережі Інстаграм. Проаналізовано ключові метамодерністські підходи, такі як постіронія, осциляція, поєднання непоєднуваного та метамеланхолія, що дають можливість брендам залучати аудиторію на емоційному рівні. Методологія дослідження. Використання методу контент-аналізу креативних рекламних роликів, розміщених на онлайн-платформах, із застосуванням семіотичного підходу, аналітичного методу. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше метамодерністські елементи досліджуються в контексті рекламних роликів у соцмережах, зокрема з акцентом на емоційно-візуальні коди, що поєднують серйозність із іронією, інноваційність із ностальгією. Висновки. Метамодерністські інструменти, такі як постіронія, примітивність образів, багатоплановість, метарефлексивність і осциляція між протилежностями, є ефективними для створення емоційно залученого контенту, здатного вирізнитися серед великої кількості медіа у сучасному інформаційному просторі
Посилання
Andersen, L. R. (2019). Metamodernity (Paper Based on the book Metamodernity: Meaning and Hope in a Complex World). A Nordic Bildung Food for Thought. 17 p.
Baudrillard, J. (1981). Simulacra and Simulation. Originally published in French by Editions Galilee. Retrieved from https://0ducks.wordpress.com/wp- content/uploads/2014/12/simulacra-and-simulation-by-jean-bau-drillard.pdf (дата звернення: 22.10.2024).
Deleuze, G., & Guattari, F. (1987). Capitalism and Schizophrenia. Minneapolis: University of Minnesota Press. Р. 345.
Dember, G. (2024). Say Hello to Metamodernism!: Understanding Today’s Culture of Ironesty, Felt Experience, and Empathic Reflexivity. Retrieved from: https://www.exactrush.com/say-hello-to-metamodernism(дата звернення: 22.10.2024).
Dumy creative studio (n.d.). Instagram profile. Instagram. URL: https://www.instagram.com/dumy.creative/ (дата звернення 30.10. 2024).
Freinacht, H. (2020, March 10). Metamodern View of the Human Being. Metamoderna. Retrieved from: http://surl.li/mtukw (дата звернення: 22.10.2024).
Hall, L. M., & Bodenhamer, B. G. (2006). Figuring Out People: Reading People Using Meta-Programs. Neuro-Semantics Publications.
McLuhan, M. (1964). Understanding Media: The Extensions of Man. Canada: McGraw-Hill. Retrieved from: https://designopendata.wordpress.com/wp-content/uploads/2014/05/understanding-media-mcluhan.pdf (дата звернення: 22.10.2024).
Postmodernism (2005). Stanford Encyclopedia of Philosophy. First published Fri Sep 30, 2005; substantive revision Thu Feb 5, 2015. Retrieved from: https://plato.stanford.edu/entries/postmodernism/#5:~:text=Postmodernism,Feb%205%2C%202015 (дата звернення:
10.2024).
Schwab, K. (2017). The Fourth Industrial Revolution. Portfolio. 192 p. Retrieved from: https://books.google.com.ua/books/about/The_Fourth_Industrial_Revolution.html?id=9hgXvgAACAAJ&redir_esc=y (дата звернення: 22.10.2024).
Taylor, C., & Carlson, L. (2021). The future of advertising research: new directions and research needs. Journal of Marketing Theory and Practice, Nr 29. P. 1-12.
Toth, J. (2010). The Passing of Postmodernism. New York: State University of New York.
Turner, L. (2015, January 12). Metamodernism: A Brief Introduction. Notes on Metamodernism. Retrieved from: https://luketurner.com/metamodernism-a-brief-introduction (дата звернення: 22.10.2024).
Turner, L. Metamodernist Manifesto. Retrieved from: http://www.metamodernism.org (дата звернення: 22.10.2024).
Vermeulen, T., & Akker, R. Notes on metamodernism. Retrieved from: http://www.emerymartin. net/FE503/Week10/Notes%20on%20Metamodernism.pdf (дата звернення: 22.10.2024).
Zavarzadeh, M. (1975). The apocalyptic fact and the eclipse of fiction in recent American prose narratives. Journal of American Studies, Nr 9 (1). P. 75.
Alforov, A. M., & Alforova, Z. I. (2023). Sektoralna morfolohiia sfery audiovizualnoho mystetstva ta vyrobnytstva yak kreatyvnoi industrii: postanovka problemy [Sectoral morphology of the audiovisual art and production sphere as a creative industry: problem state-ment]. Kultura Ukrainy. Vyp. 81. Rozdil Mystetstvoznavstvo. P. 34-49. Retrieved from: http://ku-khsac.
in.ua/article/view/288188 (Access date: 10.11.2024). [in Ukrainian]
Vysotska, O. Ye. (2024). Interpretatsiia fenomenu sotsialnoho kontroliu u Postmodernizmi ta metamodernizmi [Interpretation of the phenomenon of social control in postmodernism and metamodernism]. Epistemological Studies in Philosophy, Social and Political Sciences, Nr 7 (1). Retrieved from: https://shron1.chtyvo.org.ua/Vysotska_Olha/Interpretatsiia_fenomenu_sot-
sialnoho_kontroliu_u_postmodernizmi_ta_metamodernizmi.pdf (Access date: 22.10.2024). [in Ukrainian]
Haiduk, N. A., & Tarapatov, M. M. (2022). Teoretychne pidhruntia metamodernizmu yak novoi formy suchasnoi kultury [Theoretical basis of metamodernism as a new form of modern culture]. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv: nauk. Zhurnal. Nr 1. P. 30-35. [in Ukrainian]
Zheliezniak, S. V. (2021). Transformatsii suchasnoi audiovizualnoi kultury v konteksti naukovykh humanitarnykh kontseptsii [Transformations of modern audiovisual culture in the context of scientific humanitarian concepts]. Pytannia kulturolohii, Nr 38. P. 76-84. Retrieved from: (Access date: 10.11.2024). [in Ukrainian]
Korolenko, E. O. (2024). Sotsiokulturni metamorfozy suchasnoi iventindustrii [Sociocultural metamorphoses of the modern event industry]. Kvalifikatsiina naukova pratsia na pravakh rukopysu. Dysertatsiia na zdobuttia stupenia doktora filosofii za spetsialnistiu 034 «Kultur-olohiia» (haluz znan 03 «Humanitarni nauky»). Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy, Kyivskyi natsionalnyi universytet kultury i mystetstv, Kyiv. Retrieved from: https://knukim.edu.ua/wp-content/uploads/diser/korolenko/diserkorolenko.pdf (Access date: 22.10.2024). [in Ukrainian]
Onіshchenko, O. I. (2021). Metamodernizm: teoretychna realnist chy «Fiura Filosofii»? [Metamodernism: theoretical reality or «Philosophy Figure»?]. Naukovyi visnyk Kyyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho. Vyp. 27-28. Rozdil Kulturologiia. Р. 137-144. Retrieved from: http://nv.knutkt.edu.ua/article/view/238837 (Access date: 10.11.2024). [in Ukrainian]
Pryshchenko, S. V. (2016). Khudozhnia obraznist u reklami v umovakh sotsiokulturnykh transformatsii ХХ–ХХІ st. [Artistic imagery in advertising in the context of sociocultural transformations of the 20th and 21st centuries]. Paradyhma piznannia: Humanitarni pytannia, Nr 9 (20). Retrieved from: https://www.naukajournal.org/index.php/Paradigm/article/view/1063 /1188 (Access date: 22.10.2024). [in Ukrainian]
Soloviova, I. I. (2023). Transhumanizm metamodernu [Transhumanism of metamodernism]. Naukove piznannia: Metodolohiia ta tekhnolohiia. Nr. 1 (51). P. 43- 49. Retrieved from: http://np.pdpu.od.ua/1_2023/7.pdf (Access date: 22.10.2024). [in Ukrainian]
Tretiak, O. (2011). Postmodernizm [Postmodernism]. In Politychna entsyklopediia Redkol.: Yu. Levenets (Holova), Yu. Shapoval (Zast. holovy) ta in. Kyiv: Parlamentske vydavnytstvo. P. 602-603. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.