Креативні індустрії як складова сучасної культури

Автор(и)

  • Святослав Вікторович Галюк Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Київ, Україна https://orcid.org/0009-0000-7357-8573

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318137

Ключові слова:

культура, креативні індустрії, телебачення, режисура, креативний продукт, кінематограф, інтелектуальні ігри, квізи , культурний простір

Анотація

 Мета статті – проаналізувати виробництво культурно-мистецького продукту засобами телебачення і кінематографа та обґрунтувати наукові підходи до вивчення креативних індустрій в України. Методологія дослідження. Використано методологію дослідження, що базована на використанні міждисциплінарного підходу, історико-культурного, узагальнюючого та системного методів, аналітичного, порівняльного й культурологічного методів, що уможливлює багатовекторний розгляд запропонованої проблематики і формулювання ґрунтовних висновків. Наукова новизна дослідження характеризується тим, що вперше проблему сутності й функціонування креативних індустрій в Україні та за її межами розглянуто в контексті розвитку їх у межах телевізійної та кіноіндустрії. Висновки. Проаналізовано законо-
давчі підмурки розвитку креативних індустрій у національному соціокультурному середовищі. Зʾясовано особливості функціонування креативних індустрій у сучасному світовому й вітчизняному культурному просторі. Показано специфіку розвитку креативних індустрій засобами телебачення і кіномистецтва.
Встановлено, що розвиток креативних індустрій в Україні потребує глибокого вивчення, послідовної та поступової, ретельної адаптації зарубіжного досвіду, зокрема, в галузі виробництва та поширення на споживчому ринку культурно-мистецького продукту, створеного засобами кінематографа і телебачення

Біографія автора

Святослав Вікторович Галюк, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Київ

Аспірант кафедри психології та гуманітарних наук

Посилання

Furman, O. (2021). Anastasiia Obraztsova: yak kreatyvni industrii mozhut staty zmistom i sensom novykh peretvoren u derzhavi [Anastasia Obraztsova: how creative industries can become a substitute and a source of new changes in the state]. Retrieved from: https://bit.ly/2F9Vj59 [in Ukrainian]

Halakhova, T. (2014). Kreatyvni industrii: teoretychno-metodolohichni pidkhody vyvchennia [Creative industries: theoretical and methodological approaches to study]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Ekonomichni nauky. Vup. 9 (4). S. 9-13. [in Ukrainian]

Kholodnytska, A.V. (2018). Aktualni tendentsii rozvytku kreatyvnykh industrii v Ukraini v umovakh hlobalizatsii [Current trends in the development of creative industries in Ukraine in the minds of globalization]. Ekonomika i suspilstvo. Vyp. 14.

S. 151-157. [in Ukrainian]

Kovalova, T. (2023). Kulturni ta kreatyvni industrii v rozvytku kultury suspilstva [Cultural and creative industries in the development of society’s culture]. Kultura i mystetstvo: suchasnyi naukovyi vymir : materialy VII Vseukr. nauk. konf. molod. vch., asp. ta mahistran. / M-vo kult. Ukrainy ta inform. polityky ; Nats. akad. ker. kadriv kult. i mystets. ; Nauk. tov.

stud., asp., doktor. i molod. vch. (Kyiv, 02 lystopada 2023 r.). Kyiv : NAKKKiM. S. 40-41. [in Ukrainian]

Lashchenko, O., Naboka, M. (2010). «Teleoshukanstvo». Interaktyvni ihry z telehliadachamy mozhut zaboronyty [«Teleo-scanning». Interactive games with TV viewers may be banned]. Retrieved from: https:// detector. media/ withoutsection/ article/ 56164/2010-09-27-teleoshukanstvo-interaktyvni-igry-z-teleglyadachamy mozhut-zaboronyty/ [in Ukrainian]

Novak, A., Miedviedieva, A. (2021). Chynnyky populiarnosti rozvazhalnykh shou na telebachenni [Officials of the popularity of exciting shows on TV]. Materialy VI kruhloho stolu «Dovzhenkivski chytannia», 13 veresnia 2021 r., m. Kyiv / Uporiad. O. V. Bezruchko, S. V. Zheliezniak. Kyiv : Vydav. tsentr KNUKiM. S. 14-18. [in Ukrainian]

Podolchak, N., Levytska, Ya. (2021). Poniattia ta struktura kreatyvnykh industrii v derzhavnomu upravlinni [Understanding the structure of creative industries in government management]. Derzhavne upravlinnia, udoskonalennia ta rozvytok, Nr 10. Retrieved from:http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/10_2021/3.pdf [in Ukrainian]

Pohrebniak, H. P. (2009) Estetychne pole telebachennia v suchasnomu sotsialno-kulturnomu prostori [An aesthetic field of television in the current social and cultural space]. Visnyk DAKKKiM, № 2. Kyiv: Milenium. S. 58-61. [in Ukrainian]

Pohrebniak, H. P. ( 2017). Kino, telebachennia i radio v stsenichnomu mystetstvi [Cinema, TV and radio in the stage mystique]. Kyiv: NAKKKiM. 392 s. [in Ukrainian]

Proskurina, M. O. (2015). Kreatyvni industrii yak seredovyshche ekonomichnoi diialnosti [Creative industries are the center of economic activity]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. Vyp. 8. S. 242-245. Retrieved from: http://global-national.

in.ua/archive/8-2015/50. pdf [in Ukrainian]

Yusypovych, A. V. Typy prohram rozvazhalnoho telebachennia Ukrainy [Type of program for the distribution of television in Ukraine]. Retrieved from: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2122 [in Ukrainian]

Zakon Ukrainy Pro kulturu [Law of Ukraine On Culture]. Retrieved from: [in Ukrainian]

Zasiadvovk, O. A. (2023). Kulturotvorchist ivent-praktyk u konteksti rozvytku kreatyvnykh industrii [Cultural creativity of event practitioners in the context of the development of creative industries]. Kultura i mystetstvo: suchasnyi naukovyi vymir : materialy VII Vseukr. nauk. konf. molod. vch., asp. ta mahistran. M-vo kult. Ukrainy ta inform. polityky ; Nats. akad.

ker. kadriv kult. i mystets. ; Nauk. tov. stud., asp., doktor. i molod. vch. (Kyiv, 02 lystopada 2023 r.). Kyiv : NAKKKiM. S. 38-41. [in Ukrainian]

Zernetska, O. V. (1993). Novi zasoby masovoi komunikatsii (sotsiokulturnyi aspekt) [New means of mass communication (socio-cultural aspect)]. Kyiv: Naukova dumka. 131 s. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ