Освітні медійні інновації у світових навчальних практиках
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.35.2024.318142Ключові слова:
нові медіа, віртуальна реальність, доповнена реальність, штучний інтелект, освіта, освітня платформаАнотація
Мета статті – розглянути освітні практики, що використовують засоби нових медіа – віртуальну, доповнену, змішану реальність і штучний інтелект. Виявити витоки художньо-виражальних та мовотворчих засобів цих аудіовізуальних продуктів і визначити ефективність їхнього впливу на навчання в різних галузях людської діяльності. Методологія дослідження. Використано історичний підхід – розглядаються витоки «розумного» кіно в його класичному розвитку та трансформаціях у сучасні начальні аудіовізуальні форми. Порівняльний метод – ґрунтується на розгляді схожості та відмінностей виражальних засобів і способів екранного розгортання навчального матеріалу у класичному науково-популярному (навчальному) кіно та сучасних освітніх практиках. Аналітичний метод – сприяє розгляду мовотворчих особливостей освітніх платформ (на основі зарубіжних досліджень навчань будівельників, електриків, істориків мистецтва, дизайнерів, програмістів): як саме науково-освітній аспект у навчальному аудіовізуальному творі поєднано з суто мистецьким. Наукова новизна дослідження. Вперше досить широко розглянуто різноманіття сучасних, діючих на основі нових медіа, освітніх платформ, впровадження яких значно підвищує ефективність, інтерактивність та інклюзивність навчання. Висновки. Показано що драматургічна побудова та режисерське вирішення новомедійних освітніх платформ значною мірою відповідають специфіці класичного науково-популярного і навчального кіно. Посиленими драматургічними елементами виступають ефект занурення у віртуальну реальність та ігрофікація, які, збагачуючи емоційне сприйняття матеріалу, помножують пізнавально-навчальну функцію. Проаналізовано перспективи створення таких освітніх платформ, звернено увагу на необхідність підготовки фахівців задля їх створення та використання; а також на важливість інформування суспільства щодо позитивних моментів та застережень і викликів, що несуть ці освітні інновації та штучний інтелект
Посилання
Virtualna realnist. [Virtual Reality]. Ukrainian Wikipedia. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/віртуальна_реальність (last edited on July 31, 2023). [in Ukrainian]
Bezklubenko, S. (2004) VIDEOLOHIIA.Osnovy teorii ekrannykh mystetstv [VIDEOLOGY. Fundamentals of Screen Arts Theory]. Kyiv: Alterpres. 328 p. [in Ukrainian]
Kanivets, I. (2018). Realizatsii proektiv virtualnoi realnosti yak riznovidu variatyvnoho ekrannoho tvorenni [Realization of Virtual Reality Projects as a Variety of Variable Screen Works]. Scientific Bulletin of Kyiv National University of Theatre, Film, and Television, Nr. 22. Р. 120-125. Available at: https://doi.org/10.34026/1997-4264.22.2018.217065 [in Ukrainian]
Stulii, A. (202 3) Moralʹno-etychnyi aspekt vykorystannia interaktyvu v audiovizualʹnykh tvorkakh sotsialʹnoi tematyky v XXI stolitti [Moral and Ethical Aspect of Using Interaction in Audiovisual Works of Social Themes in the 21st Century], Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Vol. 70. Issue 2. Р. 113-118. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/70-2-15 [in Ukrainian]
Navchalne kino [Educational cinema]. URE (1982). T. 7. P. 196. [in Ukrainian]
Potiatynnyk, B. (2004). Media: Kliuchi do rozuminnia [Media: Keys to Understanding]. Lviv: PAIS. 312 p. [in Ukrainian]
ADVIN, VR Manufacturing Company, Ukraine. Available at: https://www.adv.ua/about/ [in Ukrainian]
Bao, Y. (2022). Application of Virtual Reality Technology in Film and Television Animation Based on Arti-ficial Intelligence Background. Scientific Programming. Vol. 2022. Article ID 2604408. Р. 1-8. DOI: 10.1155/2022/2604408.
Digital Engineering and Magic, (2020). VR Safety Training for Electric Power Industry | Oculus Quest. [Відео]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=5AsksACwdDE (accessed: 27 june 2024).
Google (2016). Tilt Brush: Painting from a new perspective. YouTube, 14 April. URL: https://www.youtube.com/watch?v=TckqNdrdbgk
Grau, Oliver (2003). Virtual Art: From Illusion to Immersion. The MIT Press, Cambridge, Massachusetts Institute of Technology. 416 p. ISBN: 9780262072410.
Ho, L.-H., Sun, H. & Tsai, T.-H. (2019). Research on 3D Painting in Virtual Reality to Improve Students’ Motivation of 3D Animation Learning. Sustainability, 11(6). Р. 1-17. DOI: 10.3390/su11061605.
Luo, X., Wong, C.-K. & Chen, J. (2023). A Multi-player Virtual Reality-based Education Platform for Construction Safety. Journal of Construction Engineering and Management, 126 (1). Р. 52-60. DOI: https://Doi.org/10.24919/2308-4863/70-2-15.
Marougkas, A., Troussas, C., Krouska, A., & Sgouropoulou, C. (2023). How personalized and effective is immersive virtual reality in education? A systematic literature review for the last decade’, Multimedia Tools and Applications, 83. Р. 18185-18233. DOI: 10.1007/s11042-023- 15986-7.
Pardo, A. and Siemens, G. (2014). Ethical and Privacy Principles for Learning Analytics, British Journal of Educational Technology, 45 (3). Р. 438-450. DOI: 10.1111/bjet.12152.
Piovesan, S. D., Passerino, L. M., & Pereira, A. S. (2012). Virtual Reality as a Tool in Education. IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA, 2012). Р. 295-298.
SimLab Soft (2021) Safety Training in VR. [video] Available at: https://www.youtube.com/watch?v=rKfsMG9lC1U (accessed: 27 June 2024).
Sottilare, R., Barr, A., Robson, R., Hu, X., & Graesser, A. (2018). Exploring the Opportunities and Benefits of Standards for Adaptive Instructional Systems (AISs. CEUR Workshop Proceeding, 2121. Р. 49-53. Available at: https://digitalcommons.memphis.edu/facpubs/7895
Sutherland, I. E. (1968). A head-mounted three dimensional display. Fall Joint Computer Conference. Р. 757-764.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.