Сценічна мова в контексті професійної підготовки акторів: сучасні педагогічні виклики
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025.332758Ключові слова:
педагог-початківець, сценічна мова, заняття, завдання, акторський курсАнотація
Мета статті – зробити аналіз та систематизувати характерологічні властивості методологічних принципів, що їх мають дотримуватися молоді педагоги сценічної мови в контексті професійної підготовки акторських курсів. Методологія дослідження. У статті використаний метод наукових фактів, що допомагає аргументовано висвітлити проблематику шляхом емпіричного досвіду. Також застосовані методи спостереження та порівняння як планомірного накопичення й систематизації судження про навчальні форми рольової моделі співіснування педагог-студент. Зрештою, відбулося звернення й до методів аналізу та експерименту, що допомогли виявити ключові етапи навчання педагогів-початківців, встановити взаємозв’язок варіативності підходів, їх професійної ефективності. Наукова новизна дослідження полягає в детальному аналізі основних параметрів, що забезпечують функціонування унікальної в змістовній сутності та самодостатньої в емпіричній реалізації дисципліни «Сценічна мова». Визначення цих дефініцій продукує переінакшення звичних професійних формацій навчальної практики. Лімітована кількість дослідницько-методичної бази сприяє висвітленню проблематики театральної педагогіки в класі сценічної мови на етапі сучасного розвитку. У статті описані концепції, надані рекомендації, сформульований план дії для молодих викладачів. Водночас виявлені проблемні та позитивні аспекти в роботі над сценічною мовою впродовж навчання акторів у профільному мистецькому університеті. Висновки. Зазначена типологія теоретико-практичної моделі навчання містить раціонально апробований принцип, що є актуальним у вихованні молодих акторів. Творчо-виконавський рівень мовно-голосової оснащеності виконавців, варіативність в арсеналі їх навичок залежить від театральних традицій, системності, яку сповідує викладач-сценмовник. Тому навчання має здійснюватися не як одноманітна дія, а як пошуки потенціально результативних напрямів у педагогічно-студентському осередку
Посилання
Zavalskiy, O. (2021). Osoblivosti movno-golosovogo treningu na starshih kursah mistetskih navchalnih zakladiv [Features of speech and vocal training in senior courses of arts education institutions]. VD «Osvita Ukrayini»: zb. nauk. prats, Nr. 27-28. S. 56-62. Kyiv. [in Ukrainian]
Kobzar, T. (2019). «Stsenichna mova»: do pitannya neobhidnosti onovlennya metodiki vikladannya na suchasnomu etapi [Stage Speech: On the Need to Update Teaching Methods at the Present Stage]. VD «Osvita Ukrayini»: zb. nauk. prats, Nr. 25. S. 151-155. Kyiv. [in Ukrainian]
Kovaliv, B. (2021). Mistetstvo slova [The Art of Speech] Kyiv: Tsentr uchbovoyi literaturi. 114 s. [in Ukrainian]
Korotkova, R. (2019). Formuvannya tehniki movlennya yak umova rozvitku movlennevoyi maysternosti studentiv [Developing speech technique as a condition for students’ speech mastery]. VD «Osvita Ukrayini»: zb. nauk. prats, Nr. 25. S. 164-168. Kyiv. [in Ukrainian]
Revutskiy, D. (2021). Zhive slovo. Teoriya viraznogo chitannya dlya shkoli: perevidannya [The Living Word: Theory of Expressive Reading for School (Republished Edition)]. Lviv: LNU imeni Ivana Franka. 200 s. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.








