Методи та прийоми формування основ професійного спілкування в адаптаційний період фахової підготовки майбутніх акторів
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025.332759Ключові слова:
професійне спілкування актора, засоби спілкування, невербальне спілкування, вербальне спілкування, сценічне мовлення, партнер, психофізичний тренінг, сценічний рух, театральна педагогіка, мізансцена, пластика, взаємодія, художній образ, фахова підготовка, засоби сценічної виразностіАнотація
Мета статті – аналіз ключових аспектів формування вербальних і невербальних вмінь і навичок професійного спілкування актора упродовж фахової підготовки. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні комплексу методів, а саме: теоретичних – аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення й систематизації наукових положень, емпіричних – стандартизованих діагностичних методик, анкетування, педагогічного тестування, спостереження тощо. Наукова новизна полягає у зосередженні уваги науковців на дослідженні процесу підготовки майбутніх акторів до професійного спілкування як на специфічній педагогічній проблемі. Висновки. У статті розглянуто процес підготовки майбутнього актора до професійного спілкування впродовж початкового періоду освітнього процесу. Початковий період є вкрай важливим для майбутнього фахівця і визначається авторами як адаптаційний, як етап особистісного та професійного становлення, усвідомлення психофізичних можливостей як єдиного інструмента для виконання професійних обов’язків. У статті наголошується важливість розуміння здобувачем вищої освіти цілей навчання, поєднання набуття теоретичних знань із фахових дисциплін з практичною частиною професійної підготовки. Авторки акцентують важливість максимального наближення умов фахової підготовки майбутнього актора у цей період до виробничих або ж проходження процесу виконання освітніх завдань безпосередньо на виробництві, у закладах культури та мистецтва в межах виробничої практики.
Посилання
Hryn, L. O. (2013). Pedahohichni umovy vykorystannia vokalnoho mystetstva u profesiinii pidhotovtsi aktora muzychno-dramatychnoho teatru [Pedagogical conditions for the use of vocal art in the professional training of an actor in a musical and dramatic theater]: [Doctoral dissertation]. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi un-t. 363 s. [in Ukrainian]
Hurskyi, V. A., & Prysakar, V. V. (2006). Pedahohika. Zahalni osnovy pedahohiky teoriia osvity i navchannia [Pedagogy. Basic principles of pedagogy, theory of education and teaching]. Kamianets-Podilskyi: Medobory. 218 s. [in Ukrainian]
Kryvosheieva, O. V. (2024). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy vykorystannia ihrovoho treninhu v profesiinii pidhotovtsi maibutnoho aktora [Organizational and pedagogical conditions for the use of acting training in the profession of a future actor’s assistant]: [Doctoral dissertation]. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi un-t. 300 s. [in Ukrainian]
Lobanov A. P. (2012). Shkola maisternosti: navchalnyi posibnyk [School of Mastery]. Kharkiv: Fedorko. 668 s. [in Ukrainian]
Stadnichenko, N. V. (2017). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy pidhotovky maibutnoho aktora do profesiinoho spilkuvannia [Organizational and pedagogical conditions for preparing a future actor for professional communication]: [Doctoral dissertation]. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi un-t. 397 s. [in Ukrainian]
Khimiak, V. A. (2014). Aktorska maisternist: treninh. [Acting skills. Training] Ternopil: TzOV «Terno-hraf». 96 s. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.








