Методи та прийоми формування основ професійного спілкування в адаптаційний період фахової підготовки майбутніх акторів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025.332759

Ключові слова:

професійне спілкування актора, засоби спілкування, невербальне спілкування, вербальне спілкування, сценічне мовлення, партнер, психофізичний тренінг, сценічний рух, театральна педагогіка, мізансцена, пластика, взаємодія, художній образ, фахова підготовка, засоби сценічної виразності

Анотація

Мета статті – аналіз ключових аспектів формування вербальних і невербальних вмінь і навичок професійного спілкування актора упродовж фахової підготовки. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні комплексу методів, а саме: теоретичних – аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення й систематизації наукових положень, емпіричних – стандартизованих діагностичних методик, анкетування, педагогічного тестування, спостереження тощо. Наукова новизна полягає у зосередженні уваги науковців на дослідженні процесу підготовки майбутніх акторів до професійного спілкування як на специфічній педагогічній проблемі. Висновки. У статті розглянуто процес підготовки майбутнього актора до професійного спілкування впродовж початкового періоду освітнього процесу. Початковий період є вкрай важливим для майбутнього фахівця і визначається авторами як адаптаційний, як етап особистісного та професійного становлення, усвідомлення психофізичних можливостей як єдиного інструмента для виконання професійних обов’язків. У статті наголошується важливість розуміння здобувачем вищої освіти цілей навчання, поєднання набуття теоретичних знань із фахових дисциплін з практичною частиною професійної підготовки. Авторки акцентують важливість максимального наближення умов фахової підготовки майбутнього актора у цей період до виробничих або ж проходження процесу виконання освітніх завдань безпосередньо на виробництві, у закладах культури та мистецтва в межах виробничої практики.

Посилання

Hryn, L. O. (2013). Pedahohichni umovy vykorystannia vokalnoho mystetstva u profesiinii pidhotovtsi aktora muzychno-dramatychnoho teatru [Pedagogical conditions for the use of vocal art in the professional training of an actor in a musical and dramatic theater]: [Doctoral dissertation]. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi un-t. 363 s. [in Ukrainian]

Hurskyi, V. A., & Prysakar, V. V. (2006). Pedahohika. Zahalni osnovy pedahohiky teoriia osvity i navchannia [Pedagogy. Basic principles of pedagogy, theory of education and teaching]. Kamianets-Podilskyi: Medobory. 218 s. [in Ukrainian]

Kryvosheieva, O. V. (2024). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy vykorystannia ihrovoho treninhu v profesiinii pidhotovtsi maibutnoho aktora [Organizational and pedagogical conditions for the use of acting training in the profession of a future actor’s assistant]: [Doctoral dissertation]. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi un-t. 300 s. [in Ukrainian]

Lobanov A. P. (2012). Shkola maisternosti: navchalnyi posibnyk [School of Mastery]. Kharkiv: Fedorko. 668 s. [in Ukrainian]

Stadnichenko, N. V. (2017). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy pidhotovky maibutnoho aktora do profesiinoho spilkuvannia [Organizational and pedagogical conditions for preparing a future actor for professional communication]: [Doctoral dissertation]. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi un-t. 397 s. [in Ukrainian]

Khimiak, V. A. (2014). Aktorska maisternist: treninh. [Acting skills. Training] Ternopil: TzOV «Terno-hraf». 96 s. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-17

Номер

Розділ

СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО