Еволюція зовнішньої комунікації у кінопродюсерстві: нові тренди та виклики
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025.332775Ключові слова:
продюсер, комунікація, аудіовізуальне мистецтво, кіномаркетинг, кінематограф, маркетингові стратегіїАнотація
Мета статті – дослідити еволюцію зовнішньої комунікації у кінопродюсерстві в умовах стрімкого розвитку цифрових технологій. Методологія дослідження передбачає міждисциплінарний підхід, що поєднує методи культурології, соціології комунікацій, маркетингу та кіно-менеджменту. Аналіз еволюції зовнішньої комунікації у кінопродюсерстві здійснюється на основі поєднання контент-аналізу, порівняльного методу та аналізу прикладів сучасних промокампаній стрічок (кейс-стаді). На етапі теоретичного обґрунтування застосовано метод критичного аналізу наукових джерел з кінопродюсерства та медіакомунікацій. Наукова новизна статті полягає у комплексному аналізі трансформацій зовнішньої комунікації у кінопродюсерстві під впливом цифрових технологій. Акцентовано на взаємозв’язку між елементами вірусного маркетингу та персоналізованих стратегій у процесі кінопромоції. Зосереджено увагу на ролі кіноглядача як активного учасника комунікаційного процесу, що формує сприйняття кінопродукту до моменту його виходу на екран. Висновки: зовнішня комунікація у кінопродюсерстві зазнала суттєвих змін під впливом цифрових технологій. Ефективна адаптація та опанування новими інструментами комунікації, зокрема соціальних медіа та вірусного маркетингу, є ключовою умовою успішності продюсерської діяльності в сучасному інформаційному середовищі.
Посилання
Drake, P. (2008). Distribution and marketing in contemporary Hollywood. The contemporary Hollywood film industry. Wiley. P. 63-82. URL: https://research.edgehill.ac.uk/en/publications/distribution-and-marketing-in-contemporary-hollywood-2 [in English]
Grainge, Р. and Johnson, С. (2015). Promotional screen industries. Routledge. 236 р. URL: https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9781315718682/promotional-screen-industries-paul-grainge-catherine-johnson [in English]
Gray, J. (2010). Show sold separately: Promos, spoilers, and other media paratexts. New York University Press. 247 р. URL: https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/89407 [in English]
Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where Old and New Media Collid. New York, USA: New York University Press. 366 p. https://doi.org/10.18574/nyu/9780814743683.001.0001 [in English]
Alforova, Z. (2021). Prodyusuvannya audIoviizualnih tvoriv v Ukrayini: evolyutsiya modeli ta perspektivi rozvitku. [Production of audiovisual works in Ukraine: evolution of the model and development prospects]. EDITOR COORDINATOR. P. 618-624. URL: https://www.researchgate.net/profile/Aleksander-Hejna/publication/350876777 [in Ukrainian]
Lavrenyuk, S. (2021). Prodyuser v kino: Evropeyskiy kulturniy kontekst [Producer in cinema: European cultural context]. Visnik Natsionalnoyi akademiyi kerivnih kadriv kulturi i mistetstv: naukoviy zhurnal. Kyiv. Vyp. 3. S. 72-78. URL: https://journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/view/244405 [in Ukrainian]
Musienko, O. (2015). Priz otrimuE prodyuser [The prize goes to the producer]. Naukoviy vIisnik Kyivskogo natsionalnogo universitetu teatru, kino i telebachennya imeni I. K. Karpenka-Karogo. Vyp. 16. S. 84-89. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/Nvkkarogo_2015_16_11.pdf [in Ukrainian]
Novohatko, L., Snopkova, V. (2023). Klyuchovi tendentsiyi ta dosyagnennya brendu ukrayinskogo kino pislya povnomasshtabnogo rosiyskogo vtorgnennya [Key trends and achievements of the Ukrainian cinema brand after the full-scale Russian invasion]. Integrated Communications, Nr. 2(16). S. 83-88. URL: https://www.intcom.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/279 [in Ukrainian]
Sushko P. (2022). Rol institutu prodyuserstva u formuvanni gromadyanskogo suspilstva v Ukrayini. Zbirnik materialiv VII Mizhnarodnoyi nauk.-prakt. konferentsiyi «Aktualni problemi rozvitku ukrayinskogo mistetstva: kulturologichniy, mistetstvoznavchiy, pedagogichniy aspekti» [The role of the institute of production in the formation of civil society in Ukraine. Collection of materials of the VII International Scientific and Practical Conference «Actual problems of the development of Ukrainian art: cultural, art historical, pedagogical aspects»], Volinskiy natsionalniy universitet imeni Lesi Ukrayinki. S. 146-150. URL: http://www.ir.dspu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/3674/1/mizhnarodna-nasha-2022.pdf#page=147 [in Ukrainian]
Chmіl, G. (2021). Transformatsiya prostoru funktsionuvannya biznes-struktur pid vplivom tsifrovizatsiyi: vimir marketpleysiv [Transformation of the space of functioning of business structures under the influence of digitalization: the dimension of marketplaces]. Visnik HNAU im. V. V. Dokuchaeva. Seriya «Ekonomichni nauki», Vyp. 1. S. 391. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/2918 [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.








