Еволюція зовнішньої комунікації у кінопродюсерстві: нові тренди та виклики

Автор(и)

  • Анна Метанчук Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0009-0005-9018-0600

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025.332775

Ключові слова:

продюсер, комунікація, аудіовізуальне мистецтво, кіномаркетинг, кінематограф, маркетингові стратегії

Анотація

Мета статті – дослідити еволюцію зовнішньої комунікації у кінопродюсерстві в умовах стрімкого розвитку цифрових технологій. Методологія дослідження передбачає міждисциплінарний підхід, що поєднує методи культурології, соціології комунікацій, маркетингу та кіно-менеджменту. Аналіз еволюції зовнішньої комунікації у кінопродюсерстві здійснюється на основі поєднання контент-аналізу, порівняльного методу та аналізу прикладів сучасних промокампаній стрічок (кейс-стаді). На етапі теоретичного обґрунтування застосовано метод критичного аналізу наукових джерел з кінопродюсерства та медіакомунікацій. Наукова новизна статті полягає у комплексному аналізі трансформацій зовнішньої комунікації у кінопродюсерстві під впливом цифрових технологій. Акцентовано на взаємозв’язку між елементами вірусного маркетингу та персоналізованих стратегій у процесі кінопромоції. Зосереджено увагу на ролі кіноглядача як активного учасника комунікаційного процесу, що формує сприйняття кінопродукту до моменту його виходу на екран. Висновки: зовнішня комунікація у кінопродюсерстві зазнала суттєвих змін під впливом цифрових технологій. Ефективна адаптація та опанування новими інструментами комунікації, зокрема соціальних медіа та вірусного маркетингу, є ключовою умовою успішності продюсерської діяльності в сучасному інформаційному середовищі.

Посилання

Drake, P. (2008). Distribution and marketing in contemporary Hollywood. The contemporary Hollywood film industry. Wiley. P. 63-82. URL: https://research.edgehill.ac.uk/en/publications/distribution-and-marketing-in-contemporary-hollywood-2 [in English]

Grainge, Р. and Johnson, С. (2015). Promotional screen industries. Routledge. 236 р. URL: https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9781315718682/promotional-screen-industries-paul-grainge-catherine-johnson [in English]

Gray, J. (2010). Show sold separately: Promos, spoilers, and other media paratexts. New York University Press. 247 р. URL: https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/89407 [in English]

Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where Old and New Media Collid. New York, USA: New York University Press. 366 p. https://doi.org/10.18574/nyu/9780814743683.001.0001 [in English]

Alforova, Z. (2021). Prodyusuvannya audIoviizualnih tvoriv v Ukrayini: evolyutsiya modeli ta perspektivi rozvitku. [Production of audiovisual works in Ukraine: evolution of the model and development prospects]. EDITOR COORDINATOR. P. 618-624. URL: https://www.researchgate.net/profile/Aleksander-Hejna/publication/350876777 [in Ukrainian]

Lavrenyuk, S. (2021). Prodyuser v kino: Evropeyskiy kulturniy kontekst [Producer in cinema: European cultural context]. Visnik Natsionalnoyi akademiyi kerivnih kadriv kulturi i mistetstv: naukoviy zhurnal. Kyiv. Vyp. 3. S. 72-78. URL: https://journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/view/244405 [in Ukrainian]

Musienko, O. (2015). Priz otrimuE prodyuser [The prize goes to the producer]. Naukoviy vIisnik Kyivskogo natsionalnogo universitetu teatru, kino i telebachennya imeni I. K. Karpenka-Karogo. Vyp. 16. S. 84-89. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/Nvkkarogo_2015_16_11.pdf [in Ukrainian]

Novohatko, L., Snopkova, V. (2023). Klyuchovi tendentsiyi ta dosyagnennya brendu ukrayinskogo kino pislya povnomasshtabnogo rosiyskogo vtorgnennya [Key trends and achievements of the Ukrainian cinema brand after the full-scale Russian invasion]. Integrated Communications, Nr. 2(16). S. 83-88. URL: https://www.intcom.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/279 [in Ukrainian]

Sushko P. (2022). Rol institutu prodyuserstva u formuvanni gromadyanskogo suspilstva v Ukrayini. Zbirnik materialiv VII Mizhnarodnoyi nauk.-prakt. konferentsiyi «Aktualni problemi rozvitku ukrayinskogo mistetstva: kulturologichniy, mistetstvoznavchiy, pedagogichniy aspekti» [The role of the institute of production in the formation of civil society in Ukraine. Collection of materials of the VII International Scientific and Practical Conference «Actual problems of the development of Ukrainian art: cultural, art historical, pedagogical aspects»], Volinskiy natsionalniy universitet imeni Lesi Ukrayinki. S. 146-150. URL: http://www.ir.dspu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/3674/1/mizhnarodna-nasha-2022.pdf#page=147 [in Ukrainian]

Chmіl, G. (2021). Transformatsiya prostoru funktsionuvannya biznes-struktur pid vplivom tsifrovizatsiyi: vimir marketpleysiv [Transformation of the space of functioning of business structures under the influence of digitalization: the dimension of marketplaces]. Visnik HNAU im. V. V. Dokuchaeva. Seriya «Ekonomichni nauki», Vyp. 1. S. 391. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/2918 [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-17

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО