Вплив воєнного стану на розвиток домашніх студій звукозапису в Україні
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025.332831Ключові слова:
воєнний стан, домашні студії звукозапису, сучасні технології, звукозапис, адаптація музикантів, економічність звукозапису, обладнання для домашніх студій, самопросування музики, дистрибуція музикиАнотація
Мета статті – виявити та висвітлити основні фактори, що підштовхують музикантів до домашнього звукозапису і надають можливість розглядати дане явище, як значущу тенденцію. Методологія дослідження. У процесі міркувань, представлених у цій праці, використовувалися такі дослідницькі методи: теоретичний, який включав аналіз, систематизацію та узагальнення літературних джерел, що стосуються обраної теми, а також практичний, що полягав у зіставленні різних позицій і питань для досягнення необхідного рівня ерудованості. Наукова новизна дослідження пояснюється як така, що вперше розглядає адаптацію музикантів до нових реалій з вказаної теми, включаючи використання сучасних технологій для збереження і розвитку творчості. Висновки. У сучасних умовах музиканти та продюсери повинні адаптуватися до нових реалій, де мотивація виконавців відіграє ключову роль у збереженні їхньої творчості. Домашні студії сприяють відродженню традицій домашнього музикування та самовираження, надаючи можливість творчого розвитку навіть у складних обставинах. Досвід українських артистів підтверджує, що адаптація до нових умов дає змогу зберегти творчий потенціал. Також важливим фактором є розвиток програмного забезпечення для створення та редагування музики і можливість легко адаптуватися до його використання. У статті, спираючись на досвід та конкретні записи, розглядаються питання про те, як і чому такі домашні простори не лише актуальні, але й чому дедалі більше творців обирають працювати в них.
Посилання
Anna Trincher – Ty robyv meni kavu (+ Tekst) [Anna Trincher – You made me coffee (+ Lyrics)] (2022). YouTube. [in Ukrainian]
Berezhanskyi, Ihor (2023). Vykonavytsya khita «Vechornytsi» SKYLERR dovela faniv dosliz novym lirychnym klipom z vidomym spivakom [Performer of the hit «EveningParties» SKYLERR moved fans to tears with a new lyrical video featuringa famous singer]. TSN.ua. [in Ukrainian]
Bondar, Mariia (2023). Ne bulo soromno za TVORCHI. – interviu z Jerry Heil pro Yevrobachennia-2023, muzyku ta zhyttia v SShA. 24 Kanal. [in Ukrainian]
Kabatsiy, Mariia (2022). «Welcome v nashiy khati». V Merezhi nabyraye populyarnist treck «Vechornytsi» z vidomoyu frazoyu Borysa Dzhonsona [Welcome to our house. The track Evening Parties with Boris Johnson’s famous phrase is gaining popularity tresk online]. Life.nv.ua. [in Ukrainian]
Kravchenko, Svitlana (2024). Muzyka – tse naimiaksha i naivyshukanisha dyplomatychna mova. Pershe velyke interviu Jerry Heil pislia Yevrobachennia-2024. ELLE.UA. [in Ukrainian]
Pashkevych, Ivanna (2024). 5 ukrayinskykh spivachok, «yaki vystrilyly» pid chas velykoyi viyny [5 Ukrainian female singers who shot up during the great war]. RБК-Україна. [in Ukrainian]
Partnerskyy material. (2023). Anna Trincher vystupyt u Rivnomu z vybukhovoyu kontsertnoyu prohramoyu «Lyshe ty i ya» [Anna Trincher will perform in Rivne with an explosive concert program «Only you and me»]. Телеканал «Рівне 1». [in Ukrainian]
Samusenko, Yurii (2023). A documentary featuring the rapper «Palindrom» will be shown at the U.S. film festival. DTF MAGAZINE | DON’T TAKE FAKE. [in Ukrainian]
Tekhnichni vymohy | SODA MUSIC. (2023). SODA MUSIC. URL: https://www.sodamusic.studio/info [in Ukrainian]
Trincher, Anna (2022). Anna Trincher (feat. MBreeze) – Ty robyv meni kavu [Anna Trincher (feat. MBreeze) – You made me coffee]. YouTube. [in Ukrainian]
Khit FM. (2023). Anna Trincher –Ty robyv meni kavu (Fan-zona Khit FM. Zakokhani v Ukrayinu) [Anna Trincher – You made me coffee (Fan zone Hit FM. In love with Ukraine)]. YouTube. [in Ukrainian]
Volodavchyk, Anna (2023). «Yshly v biy pid nashi ‘Vechornytsi’»: spivachka SKYLERR pro zlit kar’yery, krasu ukrayinok ta osobyste [They went into battle under our ‘Evening Parties’: singer SKYLERR about career takeoff, beauty of Ukrainian women, and personal matters]. INSIDER UA. [in Ukrainian]
Voskoboinikova, Y., & Tolmachov, R. (2024). Ukrainian children’s choral performance in the conditions of the war with Russia (to the problem statement). Culture of Ukraine, Nr. 84. P. 56-63. [in Ukrainian]
Bates, E. (2012). What studios do. Journal on the Art of Record Production, 1754-9892. [in English]
Breckenridge, A. (2023). Home Is Where the Tone Is: The Emergence of Professional Home Recording Studios [Review of Home Is Where the Tone Is: The Emergence of Professional Home Recording Studios]. University of Nevada, RenoProQuest Dissertations & Theses. [in English]
Chen, M. (2023). «This war changed creators»: A searing new documentary follows the Ukrainian artists who stayed in the country to make art amid conflict. Artnet News. [in English]
DistroKid. (2020). DistroKid is the easiest way for musicians to get their music into Spotify, iTunes, Apple Music, Amazon, TikTok, Google Play, and more. DistroKid. URL: https://distrokid.com [in English]
Home Is Where the Tone Is: The Emergence of Professional Home Recording Studios – ProQuest (2023). Proquest.com.
Herbst, J.-P. (2021). Recording studios as museums? Record producers’ perspectives on German rock studios and accounts of their heritage practice. Popular Music, Nr. 40(1). P. 91-113. [in English]
Madden, B. (2017). The unofficial history of home recording: Big hits from bedroom studios. SonicScoop. [in English]
Music online (2022). Анна Трiнчер – Ти робив мені каву (+ Текст). YouTube. Thompson, P., & Lashua, B. (2016). Producing music, producing myth? Creativity in recording studios. IASPM@Journal, Nr. 6(2). P. 70-90. [in English]
Wildrick, A. (n.d.). The future: A happy marriage between analog and digital. SAE Institute USA. [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.








