Німецька популярна музична культура в добу Середньовіччя

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025.332838

Ключові слова:

популярна культура, масова культура, карнавал, куртуазність, менестрелі, шпільмани, мінезингери, мейстерзингери

Анотація

Мета статті – виявлення ключових особливостей німецької популярної музики середньовічного періоду. Завдання розвідки включають в себе: розкриття масової та популярної культур, їх спільних і відмінних маркерів у культурному просторі; дослідження німецької популярної музики Високого та Пізнього Середньовіччя. Методологія дослідження включає: культурологічний метод – всебічне тлумачення поняття «популярна культура» та визначення найбільш доречної для даного дослідження концепції популярної культури; культурно-історичний – дослідження основних проявів популярної музичної культури в середньовічній Європі; музикознавчо-культурологічний – аналіз творів німецької середньовічної популярної музики, зокрема, мінезингерів і мейстерзингерів; компаративістський метод – виявлення спільних і відмінних рис між популярною культурою музичної Німеччини доби Середньовіччя та аналогічними сферами культури інших європейських країн у цей же історичний період. Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні явищ музичної культури Німеччини, які належать не до «елітарної» або «церковної», а до «світської» та популярної культури. Висновки. Німецька популярна музична культура в добу Середньовіччя являла собою потужну культурну галузь, яка за різноманіттям жанрів, форм і тем творчості та якістю нічим не поступалася елітарній, «церковній» культурі того часу, а в деяких аспектах навіть мала перевагу. Дана сфера культури Німеччини розвивалася подібно до культур інших західноєвропейських держав і народів, на що вказує наявність власного різновиду середньовічних менестрелів – шпільманів, а також власної групи поетів-співців – мінезингерів. Утім, були й певні відмінності, які вирізняли твори німецької популярної музики з-поміж композицій представників інших країн, а саме: інтерес до релігійних тем, посилення значення мотивів природи, більш піднесений та ідеалістичний характер почуттів у творах, присвячених коханню, а також відображення у музичних композиціях глибокого рівня рефлексії авторів даних композицій щодо власного внутрішнього світу та їх довкілля.

Посилання

Babushka, L. D. (2020). Festyvatsiia yak komunikatyvnyi apropriator hlobalizatsiinykh interesiv u kulturotvorchomu prostori [Festivation as a communicative appropriator of globalization interests in the cultural space: monograph]. Kyiv: Lysenko. M. M. 272 s.

Bachmann-Medick, D. (2006). Cultural Turns. Neuorientierungen in den Kulturwissenschaften. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt. 504 s.

Burke, P. (2001) Populiarna kultura v ranniomodernii Yevropi [Popular Culture in Early Modern Europe]. Translated from English by O. Hrytsenko, T. Harastovych, N. Honcharenko, A. Hrytsenko. Kyiv, Ukrainian Center for Cultural Studies. 376 s.

Kurze Geschichte der deutschen Literatur [Brief history of German literature] : in 3 volumes. Volume 1 (1983). Berlin : Volk und Wissen. 352 s.

Le Goff, J. (1964). La civilisation de l‘Occident médiéval [The Civilization of the Medieval West]. Paris : Les Editions Arthaud. 693 s.

Seabrook, J. (2000). Nobrow : The Culture of Marketing, the Marketing of Culture. New York: Knopf. 240 s.

Storey, J. (2005). Teoriia kultury ta masova kultura: vstupnyi kurs. [Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction]. Translated from English by S. Savchenko. Kharkiv: Akta. 357 s.

Hobsbawm E., Ranger T. (1983). The Invention of Tradition. Cambridge : Cambridge University Press. 320 s.

Hoppin, R. H. (1978). Medieval Music. New York : W. W. Norton & Company. 566 s.

Yudkin, J. (1989). Music in Medieval Europe. New Jersey : Prentice Hall, Englewood Cliffs. 612 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-17

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ