Теоретичні засади та практичний досвід менеджменту в театрально-видовищній сфері України: модерні та постмодерні аспекти

Автор(и)

  • Владислав Корнієнко Державне підприємство «Національний цирк України», Україна

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025.332839

Ключові слова:

театрально-видовищне підприємство, цирк, менеджмент, Національний цирк України, модерн, постмодерн

Анотація

Мета статті – виявити деякі модерні (традиційні) та постмодерні (інноваційні) аспекти теорії та практики менеджменту в театрально-видовищній сфері сучасної України. І відповідно до цих теоретичних засад менеджменту в організації, репрезентувати практичний досвід управління театрально-видовищним підприємством, яким на теперішній час і є циркове підприємство Національний цирк України. Методологія дослідження. У процесі розгляду теми було застосовано наступні методи: культурологічного аналізу, культурологічної реконструкції, контент-аналізу теоретичного доробку вчених, загально-теоретичні методи мистецтвознавчого аналізу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в статті репрезентується постмодерне (інноваційне) бачення діяльності циркових підприємств (зокрема Національного цирку України), як театрально-видовищних закладів постмодерного культурно-мистецького простору, що у свою чергу зумовило впровадження постмодерних (інноваційних) підходів у процес менеджменту цих культурно-мистецьких підприємств. Висновки. В статті акцентовано увагу на тому, що саме в межах постмодерної культурно-мистецької парадигми, Цирк – як мистецький заклад та підприємство набуває чітких обрисів театрально – видовищного підприємства, яке виробляє та презентує глядачам свій неповторний, дуже специфічний, театрально-видовищний продукт, на який перетворилась модерна (традиційна) циркова програма.

Посилання

Bezgin, I. D. (2005). Mystetstvo і rynok. Narysy [Art and Market. Esseys]. Kyiv: VVP «Compas». 554 s. [in Ukrainian]

Bezgin, I. (1994). Aktualni problem organizatsii teatralnoi spravy [Current Problems of Organizing the Theater Business]. Theater and the Market. Kyiv: KDITM, Nr. 3. S. 42-48. [in Ukrainian]

Bezgin, O. (1994). Organizatsiyno-ekonomichni pytannia teatralnoi spravy (frantsuzkyi dosvid) [Organizational and Economic Issues of Theater Business (French Experience)]. Current Problems of Organizing the Theater Business. Kyiv: KDITM. S. 68-78. [in Ukrainian]

Gritsenko, O. A. (2000). Kultura i vlada. Teoriya I praktyka kulturnoi polityky v suchasnomu sviti [Culture and Power. Theory and Practice of Cultural Policy in the Modern World]. Kyiv: UCCD. 228 s. [in Ukrainian]

Gritsenko, O. A. (1994). Kultura i polityka; kontseptsii i dosvid [Cultural Policy: Concepts and Experience]. Kyiv: IDUS. 60 s. [in Ukrainian]

Kashevarov, V., Orel, D., Sharikov, D. (2024). Stsenichno-tehnichna pidgotovka v tsyrkovih zhanrah: tehnika bezpeky, manezh, rekvizyt [Stage and technical training in circus genres: safety equipment, arena, props]. Kyiv: KMAECM. 104 s. [in Ukrainian]

Kornienko, V. V. (2006). Instytutsionalnyi rozvytokn frantsuzkogo dramatychnogo teatru v XX stolitti [Institutional development of French drama theater in the 20th century]. Kyiv: Knowledge of Ukraine. 168 s. [in Ukrainian]

Liagushchenko, A. (2021). Ukrainskyi teatr. Vydatni diyachi ta menedzhment [Ukrainian theater. Outstanding figures and management]. Kyiv: Mystetstvo. 495 s. [in Ukrainian]

Osnovy menedzhmenty: posibnyk [Fundamentals of management: Textbook] (2014). Ed. by A. A. Mazaraky. Kharkiv: «Folio». 846 s. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-17

Номер

Розділ

СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО