Теоретичні засади та практичний досвід менеджменту в театрально-видовищній сфері України: модерні та постмодерні аспекти
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025.332839Ключові слова:
театрально-видовищне підприємство, цирк, менеджмент, Національний цирк України, модерн, постмодернАнотація
Мета статті – виявити деякі модерні (традиційні) та постмодерні (інноваційні) аспекти теорії та практики менеджменту в театрально-видовищній сфері сучасної України. І відповідно до цих теоретичних засад менеджменту в організації, репрезентувати практичний досвід управління театрально-видовищним підприємством, яким на теперішній час і є циркове підприємство Національний цирк України. Методологія дослідження. У процесі розгляду теми було застосовано наступні методи: культурологічного аналізу, культурологічної реконструкції, контент-аналізу теоретичного доробку вчених, загально-теоретичні методи мистецтвознавчого аналізу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в статті репрезентується постмодерне (інноваційне) бачення діяльності циркових підприємств (зокрема Національного цирку України), як театрально-видовищних закладів постмодерного культурно-мистецького простору, що у свою чергу зумовило впровадження постмодерних (інноваційних) підходів у процес менеджменту цих культурно-мистецьких підприємств. Висновки. В статті акцентовано увагу на тому, що саме в межах постмодерної культурно-мистецької парадигми, Цирк – як мистецький заклад та підприємство набуває чітких обрисів театрально – видовищного підприємства, яке виробляє та презентує глядачам свій неповторний, дуже специфічний, театрально-видовищний продукт, на який перетворилась модерна (традиційна) циркова програма.
Посилання
Bezgin, I. D. (2005). Mystetstvo і rynok. Narysy [Art and Market. Esseys]. Kyiv: VVP «Compas». 554 s. [in Ukrainian]
Bezgin, I. (1994). Aktualni problem organizatsii teatralnoi spravy [Current Problems of Organizing the Theater Business]. Theater and the Market. Kyiv: KDITM, Nr. 3. S. 42-48. [in Ukrainian]
Bezgin, O. (1994). Organizatsiyno-ekonomichni pytannia teatralnoi spravy (frantsuzkyi dosvid) [Organizational and Economic Issues of Theater Business (French Experience)]. Current Problems of Organizing the Theater Business. Kyiv: KDITM. S. 68-78. [in Ukrainian]
Gritsenko, O. A. (2000). Kultura i vlada. Teoriya I praktyka kulturnoi polityky v suchasnomu sviti [Culture and Power. Theory and Practice of Cultural Policy in the Modern World]. Kyiv: UCCD. 228 s. [in Ukrainian]
Gritsenko, O. A. (1994). Kultura i polityka; kontseptsii i dosvid [Cultural Policy: Concepts and Experience]. Kyiv: IDUS. 60 s. [in Ukrainian]
Kashevarov, V., Orel, D., Sharikov, D. (2024). Stsenichno-tehnichna pidgotovka v tsyrkovih zhanrah: tehnika bezpeky, manezh, rekvizyt [Stage and technical training in circus genres: safety equipment, arena, props]. Kyiv: KMAECM. 104 s. [in Ukrainian]
Kornienko, V. V. (2006). Instytutsionalnyi rozvytokn frantsuzkogo dramatychnogo teatru v XX stolitti [Institutional development of French drama theater in the 20th century]. Kyiv: Knowledge of Ukraine. 168 s. [in Ukrainian]
Liagushchenko, A. (2021). Ukrainskyi teatr. Vydatni diyachi ta menedzhment [Ukrainian theater. Outstanding figures and management]. Kyiv: Mystetstvo. 495 s. [in Ukrainian]
Osnovy menedzhmenty: posibnyk [Fundamentals of management: Textbook] (2014). Ed. by A. A. Mazaraky. Kharkiv: «Folio». 846 s. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.








