ВІД СЛОВА НАПИСАНОГО ДО СЛОВА ЖИВОГО
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.24.2019.183910Ключові слова:
декламація, штампи, думка, інтонація, підтекст, дієвість мови, сценічна правдаАнотація
Словесна дія — це найактивніша форма життя людської свідомості. Природа зародження слова, кожен звук мови потрібно розглядати як мовний вчинок, як дію. Звідси випливає основний принцип роботи над зовнішньою технікою мовлення: всі її елементи (дикція, дихання, голос) повинні підпорядковуватися сценічній дії. Якщо буде правильно потрактована внутрішня лінія, думки й почуття персонажів, то й голос сам піде за роллю, а саме — від внутрішньої правди до правди зовнішніх проявів. Дія полягає не в тому, щоб виконавець багато рухався, а в активному душевному рухові, який має виражатися через дієве слово. Дорога від написаного слова до живого, дієвого довга і нерівна. Але подолати її зможе кожен, хто фанатично відданий театру.Посилання
Белинский В. Г. Сочинения : в 3-х т. Т. 1. Москва : Гослитиздат, 1948.
Гоголь и театр / Сост. и коммент. М. Б. Загорского. Москва : искусство, 1952. 568 с.
Гончаров А. А. Поиски выразительности в спектакле. Москва : искусство, 1959. 150 с.
Гротовський Є. Театр. Ритуал. Перформер. Львів, 1999. 188 с.
Эфрос А. В. Штамп мой – враг мой. Режиссерское искусство сегодня. Москва : искусство, 1952.
Эфрос Н. Московский Художественный театр. 1898-1923. Москва–С.-Петербург, 1924. 450 с.
Запорожец Т. и. Логика сценической речи. Учеб. пособие. Москва : Просвещение, 1974 128 с.
Кнебель М. О. Слово в творчестве актера. Москва : искусство, 1964. 160 с.
Курбас Л. Філософія театру / Упорядник М. Лабінський. Київ : вид-во Соломії Павличко «Основи», 2001. 916 с.
Немирович-Данченко В. и. Театральное наследие: в 2 ч. / Сост., ред. В. Я. Виленкин. Москва : искусство, 1952. Ч. 1. 442 с.
Станиславский К. С. Собрание сочинений. Т. 3. Москва : искусство, 1955.
Товстоногов Г. А. О профессии режиссера. Москва : ВТО, 1967. 356 с.
Черкашин Р. О. Художнє слово на сцені. Київ : Вища школа, 1989. 327 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Любов Підлісна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.