РИТМ У ТЕОРІї УКРАїНСЬКОГО КІНО 20-х РОКІВ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.24.2019.183912Ключові слова:
ритм, час, простір, кіно, Олександр Довженко, Іван КавалерідзеАнотація
Наприкінці 20-х років ХХ століття відбувалось становлення українського національного кінематографа з його самобутніми ознаками. Зважаючи на це, потрібно встановити сутність терміна «поетичного» у контексті його застосування до українського кінематографа зазначеного періоду. У статті розглянуто ритм як один з найважливіших елементів, організаційних художніх засобів фільму.Посилання
Альбера Ф. Предмет – изображение – образ. Киноведческие записки. 1989. № 3. 216 с. С. 192–204.
Аристотель. Поетика. Античні поетики. Аристотель. Поетика. Псевдо-Логін. Про високе. Горацій. Про поетичне мистецтво / Упоряд. М. Борецький, В. Зварич. Київ : Грамота, 2007. С. 27–63.
Балаш Б. Кино. Становление и сущность нового искусства. Москва : Прогресс, 1968. 328 с.
Брюховецька Л. І. Поетична хвиля українського кіно. Київ : Мистецтво, 1989. 173 с.
Бурячківський О. Філософія кіна: «поезія» та «проза», поезія та поетика. KINO-КОЛО. Часопис екранних мистецтв. 2001. Літо (10). С. 122–131.
Гинзбург М. Я. Ритм в архитектуре. Москва : изд-во «Среди коллекционеров», 1923. 120 с.
Дзюба Іван. Відкриття чи закриття «школи»?. Поетичне кіно: заборонена школа. Збірник статей і матеріалів / Автор ідеї і упоряд. Л. Брюховецька. Київ : АртЕк ; ред. журн. «Кіно-Театр». 2001. 464 с. С. 209–228.
Зінич С. Г., Капельгородська Н. М. Іван Кавалерідзе. К. : Мистецтво, 1971. 184 с.
Зубавіна І. Б. Час і простір у кінематографі.Акад. мистец. України, Ін-т пробл. суч. мист-ва. Київ : Щек, 2008. 447 с.
Кракауэр З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности. Москва : искусство, 1974. 424 с.
Наумова Л. Формирование украинского национального кинематографа: между конструктивизмом и экспрессионизмом / Л. Наумова. ხელოვნებათმცოდნეობითი ეტიუდები (Studies in art criticism) – თბილისი: გამომცემლობა «უნივერსალი», 2015. VI. 398 с. С. 206– 216.
Пролєєв С. Німецький кіноекспресіонізм 1920-х та український кінематограф. Україна – Німеччина: кінематографічні зв’язки / Упорядники Г. Й. Шлегель, С. В. Тримбач. Вінниця : Глобус- Прес, 2009. 272 с. С. 77–81.
Рутковський О. Г. Фольклор в системі жанрово-сюжетних зв’язків фільму про сучасність. Мистецтво кіно: Респ. міжвід. наук. зб. / Редкол. : Б. С. Буряк (відп. ред. та ін.). Київ : Мистецтво, 1979. 108 с. С. 33–47.
Скрипник Л. «Звенигора» О. Довженка. Нова ґенерація. 1927, № 3. С. 56–58.
Скрипник Л. Нариси з теорії мистецтва кіно. Харків : Державне видавництво України, 1928. 93 с.
Фрейлих С. Эстетика Эйзенштейна / C. Фрейліх. избранные произведения в 6 томах. Москва : искусство, 1964. Т. 3. С. 5–30.
Фресс П. Ритм. Психологическая энциклопедия. 2-е изд. / Под ред. Р. Корсини, А. Ауэрбаха. Санкт-Петербург : Питер, 2006. 1096 с. 18.
Шкловский В. Поэзия и проза в кинематографии. Поэтика кино. Перечитывая «Поэтику кино». Санкт-Петербург, 2001. 136 с. С. 90–92.
Эйхенбаум Б. Поэзия и проза. Труды по знаковым системам. Т. V. Тарту, 1971. 552 с. С. 477–480.
Элиаде М. Священное и мирское / М. Элиаде. Избранные сочинения: Миф о вечном возвращении; Образы и символы ; Священное и мирское. Москва : Ладомир, 2000. 414 с.
Юренев Р. Эйзенштейн: Замыслы. Фильмы. Метод. Часть 1. 1898–1929. Москва : искусство, 1985. 303 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Лариса Наумова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.