DOI: https://doi.org/10.34026/1997-4264.24.2019.183918

СИНТЕЗ ЗВУКУ І КІНЕМАТОГРАФ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ВЗАЄМОДІЇ

Валерій Папченко

Анотація


Мета дослідження — виявити концептуальну основу взаємодії синтезу звуку і кінематографа з позиції семіотики і теорії медіа. Методологію дослідження становить семіологічний підхід (оцінка інтермодальної взаємодії з точки зору знакової системи) і застосування окремих положень медіа-теорії Бориса Ґройса (феноменологія субмедіального простору і «медіального одкровення»). Здійснено спробу теоретичної рефлексії практичної діяльності лабораторій «рисованого звуку» у 1930-х роках.

Ключові слова


«рисований звук»; візуалізація звуку; оптичний звукозапис; звукове кіно; орнаментальний звук; інтермодальність; психоакустика; синтез звуку; «синтетична музика»

Посилання


Авраамов Арс. Синтетическая музыка. URL: http://asmir. info/lib/avrsynth.htm

Гройс Б. Под подозрением: феноменология медиа. Москва : Художественный проспект, 2006. 200 с.

Смирнов А. Рисованный звук. URL: http://asmir.info/lib/ grsound.htm

Степанов Ю. В трехмерном пространстве языка: Семиотические проблемы лингвистики, философии, искусства. Москва : URSS, 2015. 336 с.

Levin, T. «Tones from out of Nowhere»: Rudolph Pfenninger and the Archaeology of Synthetic Sound. URL: http://www. centerforvisualmusic.org/LevinPfen.pdf

Verbeek, P. Material Hermeneutics. URL: https://scholar.lib. vt.edu/ejournals/SPT/v6n3/verbeek.html


Пристатейна бібліографія ГОСТ