ЕКРАННІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ДРАМИ Т. ШЕВЧЕНКА «НАЗАР СТОДОЛЯ» У ПОЛІ МІЖТЕКСТОВИХ ВЗАЄМИН
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.25.2019.188324Ключові слова:
Т. Шевченко, «Назар Стодоля», екранні інтерпретації, кінодраматургія, екранізації, інтертекстуальність, українська екранна культураАнотація
Пропоноване дослідження аналізує екранні інтерпретації п’єси Т. Шевченка «Назар Стодоля» у їх- ній відповідності до основних смислів першоджерела. Сам драматичний твір розглянуто як джерело інтертекстуальних включень у новий, кінематографічний, текст.
Порівняльний аналіз екранізацій засвідчує переосмислення кінематографістами базового тексту, відповідно й зміни його сюжетно-образної концепції, що дало змогу режисерам розкрити власне бачення теми та ідеї цієї драми.
Посилання
Балухатый С. Поэтика мелодрамы. Вопросы поэтики. Ле- нинград : Изд-во ЛГУ, 1990. С. 30–80.
Барт Р. От произведения к тексту. Избранные работы: Семиотика: Поэтика ; пер. с фр. / Сост., общ. ред. и вступ. ст. Г.К.Косикова. Москва : Прогресс, 1989. С. 413–423.
Драматургія Шевченка [Електронний ресурс]. Шевчен- ківська енциклопедія. URL: http://www.shevchcycl.kiev.ua/statt-pro-lteraturnu- ta-malyarsku-tvorchst/94-dramaturgya-shevchenka.html
Журавльова Т. Екранізація творів Тараса Шевченка в українському кінематографі: реалізація мелодраматичних принципів першоджерела. Українське мистецтвознавство: матеріали, дослідження, рецензії. Київ : НАН України, , ІМФЕ ім. М. Т. Рильського. 2013. Вип. 13. С. 137–142.
Журавльова Т. Класика української драматургії в екранних інтерпретаціях: мелодраматичний аспект відтворення першоджерела. Проблеми міжвидового синтезу в українській культурі в полі діалогів різнона- ціональних культурних традицій : колективна моно- графія [голов. ред. Г. Скрипник]. Київ : НАН України, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського. 2019. С. 134–154.
Кисіль О. Український театр. Київ : Мистецтво, 1968. 260 с.
Пащенко А. Мотиви і образи Кобзаря в кіно. [Елек- тронний ресурс]. Кіно Театр. Київ: 2014 No1. Режим доступу : http://www.ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=1580
Пилипчук Р. Драма «Назар Стодоля»: від створення і пер- шого сценічного втілення (1842–1844 рр.) та першодруку (1862 р.) до регулярних вистав в руському (українському) народному театрі Товариства “Руська (українська) бесіда” (1864-1900 рр.) у Галичині». Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого : зб. наук. пр. : 200-літтю від дня народж. Т. Шевченка присвячується. М-во куль- тури України, Київ. нац. ун-т театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого. Київ, 2014. Вип. 14. С. 14-30.
Примаченко Я. Українське кіно 1920-х років у пошуках власних тем та смислів. [Електронний ресурс] Україна модерна: міжнародний інтелектуальний часопис, 2017, 15 березня. URL: (http://uamoderna.com/md/prymachenko-ukrainian-cinema).
Рулін П. На шляхах революційного театру. Київ : Мисте- цтво, 1972. 354 с.
Скорина Л. Енергетика жанрової форми п’єси Тара- са Шевченка «Назар Стодоля». Шевченків світ : наук. щорічник : Вип. 3. Черкаси : Чабаненко Ю., 2010. С. 82–90.
Франчук М. Традиційні мотиви в драмі Т. Шевченка «На- зар Стодоля». Науковий вісник Ужгородського універси- тету : Серія: Філологія. Соціальні комунікації. (Збірник укладено за матеріалами Міжнародної наук.конференції «Т. Шевченко–володар у царстві духа» (25-26.02.2014 р., Ужгород) присвяч. 200-літтю від дня народження Т. Шев- ченка) [ред. кол. Г.Шумицька]. Ужгород : Говерла, 2014. Вип. 1 (31). С. 261–264.
Шалацька Г. Жіночі образи драми «Назар Стодоля» Т. Шевченка у системі духовних цінностей першої по- ловини ХІХ ст. Шевченкознавчі студії. Київ : Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2013. Вип. 16. С. 273–282.
Шевченко Т. Назар Стодоля / Т. Шевченко. Твори: в 5 т. Т. 3: Драматичні твори. Повісті. Київ : Дніпро, 1971. С. 7–42.
Шубравський В. Є. Драматургія Т. Г. Шевченка. Київ: Держлітвидав, 1961. 120 с.
Boyum, Joy Gould. «Double Exposure: Fiction into Film». New York : Universe Books, 1985. 287 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Тетяна Василівна Журавльова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.