DOI: https://doi.org/10.34026/1997-4264.26.2020.202565

Новаторство ілюзіону Альберта Сміта «Сходження на Монблан» (1852–1858 рp.): між театром і шоу-бізнесом

Ангеліна Олегівна Ангелова

Анотація


Стаття присвячена аналізу художніх і технологічних інновацій ілюзіону видатного драматурга та шоумена вікторіанської доби Альберта Сміта «Сходження на Монблан» (1852–1858 рp.). Доведено, що автор інтерактивної лекції розробив такі методи роботи з публікою, які згодом стали дієвими та популярними у світовому шоу-бізнесі. Великому успіхові ілюзіону «Сходження на Монблан» сприяли: актуальне ідеологічне підґрунтя, що відображало філософію позитивізму; вдале художнє оформлення вистави; використання складної театральної машинерії та світлотіньових ефектів; маніпулювання глядацьким сприйняттям, апеляція до широкого емоційного діапазону; елементи інтерактивності; ефективний менеджмент (рекламні кампанії, мерчандайзинг, логістика гастрольних турів, оновлення шоу, створення медіабренду, прагнення до монополізації тощо).


Ключові слова


організація театральної справи; шоу-бізнес; Альберт Сміт; ілюзіони; вікторіанська доба

Повний текст:

PDF ABSTRACT (English)

Посилання


Kotys, O. (2015). Shows, illumination, gardens : spectacles o f Lutsk of epoch of Romanov’s. Khroniky Lyubarta. Retrieved from: http://www.hroniky.com/articles/view/88-balahanyiliuminatsiia-sady-vydovyshcha-lutska-epokhy-romanovykh

Bevin, D. (2009). Mr Albert Smith’s Ascent of Mont Blanc. The new magic lantern journal. Vol. 10 №5. pp. 87-89.

Hansen, P. (1995). Albert Smith, the Alpine Club, and the Invention of Mountaineering in Mid-Victorian Britain. The Journal of British Studies. Vol. 34. Issue 03. pp. 300-324.

Grau, O. (2003). Virtual Art: From Illusion to Immersion. Cambridge, Mass.: MIT Press. рp. xiv+416.

Novik, A. (2017). Utile dulci miscere: «instructive and ent ertaining» in public optical spectacles in Saint Petersburg and Moscow of the first half of the XIX century.Nauka televideniya, (13.3), 57-81.

Dickens, Charles. The speeches of Charles Dickens; ed. R.H. Shepherd (London: Michael Joseph LTD), p. 166. Retrieved from: https://www.lang.nagoya-u.ac.jp/~matsuoka/CDSpeeches.pdf

Lotman Yu., Tsivyan Yu. (1994). Dialogue with a screen Tallin : Aleksandra. 216 р.

Epstein, E. J. (2005). The Midas Formula. How to create a billion-dollar movie franchise Slate: Culture. Retrieved from: https://slate.com/culture/2005/05/how-to-create-a-billiondollar-movie-franchise.html


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Котис О. Балагани, ілюмінація, сади: видовища Луцька епохи Романових / Олександр Котис. Хроніки Любарта. 13 жовтня 2015. [Електронний ресурс]. URL: http://www.hroniky.com/articles/view/88-balahany-iliuminatsiia-sadyvydovyshcha-lutska-epokhy-romanovykh

Bevin, Darren. Mr Albert Smith’s Ascent of Mont Blanc. The new magic lantern journal. Vol. 10 №5. (Autumn 2009), pp. 87-89.

Hansen, Peter. Albert Smith, the Alpine Club, and the Invention of Mountaineering in Mid-Victorian Britain. The Journal of British Studies. Vol. 34. Issue 03. July 1995, pp. 300-324.

Grau, Oliver. Virtual Art: From Illusion to Immersion. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003. рp. xiv+416.

Новик А. Utile dulci miscere: «поучительное и занимательное» в публичных оптических зрелищах в Санкт-Петербурге и Москве первой половины XIX века. Наука телевидения. 2017. №13.3. С. 57-81.

Dickens, Charles. The speeches of Charles Dickens; ed. R.H. Shepherd (London: Michael Joseph LTD), p. 166. URL: https://www.lang.nagoya-u.ac.jp/~matsuoka/CD-Speeches.pdf

Лотман Ю., Цивьян Ю. Диалог с экраном. Таллин: Александра, 1994. 216 с.

Epstein, Edward Jay. The Midas Formula. How to create a billion-dollar movie franchise Slate. Culture. May, 2005. https://slate.com/culture/2005/05/how-to-create-a-billiondollar-movie-franchise.html