Новаторство ілюзіону Альберта Сміта «Сходження на Монблан» (1852–1858 рp.): між театром і шоу-бізнесом
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.26.2020.202565Ключові слова:
організація театральної справи, шоу-бізнес, Альберт Сміт, ілюзіони, вікторіанська добаАнотація
Стаття присвячена аналізу художніх і технологічних інновацій ілюзіону видатного драматурга та шоумена вікторіанської доби Альберта Сміта «Сходження на Монблан» (1852–1858 рp.). Доведено, що автор інтерактивної лекції розробив такі методи роботи з публікою, які згодом стали дієвими та популярними у світовому шоу-бізнесі. Великому успіхові ілюзіону «Сходження на Монблан» сприяли: актуальне ідеологічне підґрунтя, що відображало філософію позитивізму; вдале художнє оформлення вистави; використання складної театральної машинерії та світлотіньових ефектів; маніпулювання глядацьким сприйняттям, апеляція до широкого емоційного діапазону; елементи інтерактивності; ефективний менеджмент (рекламні кампанії, мерчандайзинг, логістика гастрольних турів, оновлення шоу, створення медіабренду, прагнення до монополізації тощо).
Посилання
Kotys, O. (2015). Shows, illumination, gardens : spectacles o f Lutsk of epoch of Romanov’s. Khroniky Lyubarta. Retrieved from: http://www.hroniky.com/articles/view/88-balahanyiliuminatsiia-sady-vydovyshcha-lutska-epokhy-romanovykh
Bevin, D. (2009). Mr Albert Smith’s Ascent of Mont Blanc. The new magic lantern journal. Vol. 10 №5. pp. 87-89.
Hansen, P. (1995). Albert Smith, the Alpine Club, and the Invention of Mountaineering in Mid-Victorian Britain. The Journal of British Studies. Vol. 34. Issue 03. pp. 300-324.
Grau, O. (2003). Virtual Art: From Illusion to Immersion. Cambridge, Mass.: MIT Press. рp. xiv+416.
Novik, A. (2017). Utile dulci miscere: «instructive and ent ertaining» in public optical spectacles in Saint Petersburg and Moscow of the first half of the XIX century.Nauka televideniya, (13.3), 57-81.
Dickens, Charles. The speeches of Charles Dickens; ed. R.H. Shepherd (London: Michael Joseph LTD), p. 166. Retrieved from: https://www.lang.nagoya-u.ac.jp/~matsuoka/CDSpeeches.pdf
Lotman Yu., Tsivyan Yu. (1994). Dialogue with a screen Tallin : Aleksandra. 216 р.
Epstein, E. J. (2005). The Midas Formula. How to create a billion-dollar movie franchise Slate: Culture. Retrieved from: https://slate.com/culture/2005/05/how-to-create-a-billiondollar-movie-franchise.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.