Християнські концепти в історичних драмах Г. Лужницького

Автор(и)

  • Софія Ігорівна Роса-Лаврентій Львівський національний університет імені Івана Франка http://orcid.org/0000-0001-7550-1131

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.26.2020.202581

Ключові слова:

історична драма, християнський концепт, сюжетна схема, літературна критика, театральна критика

Анотація

У статті досліджено історичні драми Г. Лужницького (літературного та театрального критика, драматурга, поета, історика української церкви та театру, редактора, публіциста, громадського діяча, який працював у Львові впродовж 1920–40 рp., потім на еміграції у Празі, Граці, пізніше у США), що їх автор писав здебільшого для постав у театрі «Заграва» у 1930-х рp. Драми розглядаються крізь призму християнського світогляду, що є основним художнім методом автора — за відсутності конкретних біблійних тем, у драмі є чіткі та впізнавані релігійні християнські сюжетні схеми, також автор піднімає проблеми національної боротьби з точки зору християнської моралі та етики

Біографія автора

Софія Ігорівна Роса-Лаврентій, Львівський національний університет імені Івана Франка

асистентка кафедри театрознавства та акторської майстерності факультету культури і мистецтв

Посилання

Atamanchuk, V. (2018). Offenses of historical figures are in dramas by Hryhir Luzhnytskyi. Suchasni problemy movoznavstva ta literaturoznavstva : zb. nauk. Prats. Uzhhorod : Uzhhorodskyi nats. un-t. Vyp. 23. S. 21-23 [in Ukrainian].

Vivcharyk, N. (2002). Poetics drama by Hryhir Luzhnytskyi «Golgofa – Passions, Death and Resurration of Lord Our Jesus Christ» [Tekst]. Naukovi zapysky TDPU im. V. Hnatiuka. Ser. Literaturoznavstvo. Vyp. 1 (11). S. 139- 147 [in Ukrainian].

Vozniak, M. S. (1992). History of Ukrainian literature: U 2 knyhakh: Navch.vyd. Vyd. 2-he, pererob. Kn.1. Lviv: Svit. 696 [in Ukrainian].

Volytska, I. (1999). «Monumental theatre» of Volodymyr Blavatskyi. Zapysky Naukovoho tovarystva imeni T. Shevchenka. T. CCXXXVII. Pratsi teatroznavchoi komisii. Lviv. S. 257 [in Ukrainian].

Hliadach «A spectator is “Word oh to the regiment of Ihor” on the stage. (1937). Meta. Lviv. 17 zhovtnia. Ch. 40. S. 8 [in Ukrainian].

Dmytriv, I. (2013). A national idea is in work of writters- «lohosivtsiv» [Tekst]. Literaturolohiia. Vyp. 1. S. 151-157 [in Ukrainian].

Zaikin,V.(1928). Christianity on Ukraine in the days of prince Yaropolk I (969-979). OSBM. Zhovkva. T. 3. S. 11 [in Ukrainian].

Koshelinska, M. (2005). Hryhir Luzhnytskyis dramas «Ouch, sunset climbed above

Pochaiev» and «Golgota» in a stage practice of the Galychina Ukrainian theatre Glow (1933–1938). Lviv [in Ukrainian].

Kulchytskyi, O. (1937). A «Word is about the Ihor regiment» on the stage. Premiiera «Zahravy» v Kolomyi – istorychne vydovyshche na 4 vidslony G. Luzhnytskoho. Nazustrich. Lviv. 15 zhovtnia. Ch. 20. S. 5 [in Ukrainian].

Lavrentii, R. (2012). H.Luzhnytskyi «Golgota». The Ukrainian Young theatre is «Glow» (1936). Ukrainskyi teatr ХХ st.: Antolohiia vystav. Kyiv: Fenix. 964 [in Ukrainian].

Luzhnytskyi, H. (2004). Liturgical elements are in history of the Ukrainian theatre. Ukrainskyi teatr. Naukovi pratsi, statti, retsenzii: Zbirnyk prats. Lviv, 2004. T. 1. Naukovi pratsi. S. 116 [in Ukrainian].

Rudnytskyi, L. (1992). Dramaturgy by Hryhir Luzhnytskyi. Zapysky naukovoho tovarystva imeni T. Shevchenka. T. 224. S. 185-209 [in Ukrainian].

Khorob, S. Ukrainian dramaturgy: through measuring of time (Theoretical and historical and literary aspects of drama). Ivano-Frankivsk, 1999. 200 [in Ukrainian].

Chaikivskyi, Y. (1937). «Word oh to the Ihor regiment». Novyi chas. Lviv. 11 zhovtnia. Ch. 225. – S. 8; Kulchytskyi, O. (1937). «Word oh to the Ihor regiment» na stseni. Nazustrich. Lviv. 15 zhovtnia. Ch. 20. S. 5 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-25

Номер

Розділ

ТЕАТРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО