Структура кіносценарію

Автор(и)

  • Ірен Віталіївна Роздобудько Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. Карпенка-Карого http://orcid.org/0000-0002-7110-0231

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.26.2020.202644

Ключові слова:

кіно, кінодраматургія, структура сценарію, вища освіта, методи навчання

Анотація

Стаття узагальнює досвід роботи авторки над великою кількістю власних сценаріїв ігрового кіно, а також спирається на результати фахового структурного аналізу найуспішніших вітчизняних і світових кіноробіт. Для сучасного українського кінематографа характерні як вочевидь провальні — і в прокаті, і за висновками критиків, — так і досить яскраві й самобутні фільми-відкриття, причому спостерігається дуже невисока кореляція якості фільму з його бюджетом, а часом навіть з досвідом режисера й актуальністю та популярністю теми. Ключовим фактором для успіху фільму є розуміння як кінодраматургом, так і продюсером та режисером важливості правильної побудови структури сценарію і подальшого збереження її у процесі втілення сценарію на екрані. Стаття присвячена аналізу цієї структури і є стислим викладом однієї з важливих тем, що входять в розроблений авторкою навчальний курс «Кінодраматургія» Інституту екранних мистецтв Київського Національного університету театру, кіно і телебачення імені І. Карпенка-Карого

Біографія автора

Ірен Віталіївна Роздобудько, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. Карпенка-Карого

старший викладач кафедри кінорежисури і кінодраматургії

Посилання

Egri, Lajos (1946). The art of dramatic writing. NY: Simon and Schuster. 305 [in England].

Wolter, Rychard (1988). The Art, Craft, and Business of Film and Television Writing. Plume; Reissue edition. 256 [in England].

McKee, Robert (2005). Story. London: Methuen Publishing Ltd. 480 [in England].

Сёгер, Линда (2019). How to do a good scenario great. Prac tical guidance of the Hollywood expert. Izd.-vo Mann, Ivanov i Ferberekst dlya perekladu. 390 [in Russian].

Rozdobudko Iren, Sanin Oles. The cinema is on a paper. Navchalno-publitsistichni notatki. Kyiv: Nora-Druk, 2016. 288 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-25

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА